Af Peter Engholm 25@mail.dk

UK-udgaven har udvalgt ”Eight Amazing Online Moments” – årets digitale indhold med størst gennemslagskraft. I sex-kategorien charmerede Robert/Boisen og Spies sig til tops.

The HuffPost UK har sammen Ogilvy PR London gennemgået hundreder af digital content, som både læsere og avisens redaktører har ment har haft den største betydning i år.

Avisen har inddelt arbejderne i kategorier – bl.a. news, controversy, society og sex – og serveret vinderne som Eight Amazing Online Moments.

Ellen DeGeneres Oscar-selfie vandt i Arts & Entertainment, Greenpeace anti-Shell film med Lego i hovedrollen vandt den kontroversielle kategori, mens Do It For Denmark-reklamen fra Spies – og af Robert/Boisen & Like-minded – vandt sex-kategorien.

Motiveringen fra Poorna Bell, UK executive editor & global lifestyle head of The Huffingtong Post, tog afsæt i den danske baby-making crisis – et alvorligt problem, som den sjove reklame formåede at forholde sig til:

”Travel company Spies Rejser came to the rescue with a tongue-in-cheek film pointing out that 10% of Danish babies are conceived on holiday. It urged couples to ’do it for Denmark’ and head on a romantic break to help the falling birth rate.

The use of social data and was smart and creative, and the tone was just right to make you smile without being too outrageous.”

Runner up i sex-kategorien var First Kiss fra Wren Studio.

Se alle de vindende online-øjeblikke her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club