Hund afløser Remee som talerør for 3

Peter Engholm
25@mail.dk

I et stærkt støjende tele-marked skal en boston terrier brænde igennem for 3 og bl.a. fortælle om bonus. Se den nye film her.

OPDATERET: Tidligere på året sagde teleselskabet 3 farvel til X-factor dommer m.m., Remee, der i halvandet år havde været frontfigur i selskabets markedsføring.

Efter 2-3 andre kampagner og -typer vender selskabet tilbage til et egentligt talerør. Men der er alligevel tale om et markant skift.

Hovedpersonen i 3’s nye kampagne er således ikke en person, men en hund.

“Mediespendingen på markedet er index 150, og selskaberne bruger de ekstreme summer på – nærmest i kor – at råbe om taletid og data-pakker. Det er svært for brugerne at skille selskaberne ad, og da 3 samtidig har et af markedets mindste marketingbudgetter, så  bringer vi et nyt element ind, nemlig en hund,” siger David Elsass, head of consumer marketing i 3.

I den nye film, der får tv-premiere tirsdag aften, ses to umiddelbart identiske hunde, der repræsenterer hhv. en kunde hos et andet-selskab-end-3 og en 3-kunde.

“Hunden er menneskets bedste ven, og kunder er 3’s bedste ven. Blandt de mange hunde, vi testede, blev det en boston terrier, da den både er kvik og likeable,” siger David Elsass.

Bureauerne bag det nye fremstød er Co+ og Mindshare, og David Elsass fremhæver begge:

“Der har været tale om en sjældent godt samarbejde, der munder ud i at kommunikere værditilførsel over for kunderne uden at gå ud med discountsnak. Mindshare har presset på i den kreative proces for at sikre størst mulig opmærksomhed for et alt-andet-end-størst budget.”

Det er første gang, at 3 bruger talende hunde i sin kommunikation, men selskabet er skam hundevant. David Elsass oplyser, at Co+ tidligere har lavet en kampagne for 3-Sverige om hastigheden på det mobile bredbånd. Her var tre forskellige hunderacer i spil, med 3 i Grey Hound-klassen.

Boston terrieren fortæller i øjeblikket om 3bonus og om 14 dage følger så 3-datadeling.