Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det er ikke kun reklamefolk, der oplever at få opgjort deres formuer. Berlingskes Nyhedsmagasin gør det på erhvervsfolk generelt.

Det er ikke altid lige populært, når man lister de største formuer i dansk erhvervsliv.

Dansk Brancheanalyse gør det på reklamefolk, og Bureaubiz har omtalt listen de seneste tre år.

Et af de mere seriøse kritikpunkter over for en sådan liste er, at kunderne kan føle sig stødt.

Men hvordan kan man blive stødt over, at branchens dygtigste mennesker, der har bygget store succesfulde bureauer, også har evnet at blive rige på det. Man kan modsat sige, at branchens udvikling har godt af, at der er folk, der viser, at der er noget at stræbe efter.

Berlingskes Nyhedsmagasin har også netop offentliggjort listen over Danmarks rigeste erhvervsfolk, og i et synspunkt lørdag i Berlingske Tidende forsvarer erhvervsredaktør, Linda Overgaard, listen.

“Nogle spørger, hvorfor vi overhovedet laver den slags oversigter, og hvad nytte de er til.

Svaret er, at vi gerne vil vise, hvad der skal til for at opbygge en formue, og hvem der for tiden er rigtig dygtige til det.

Der er ingen grund til at gå stille med dørene, for det at opnå succes bør ikke være et tabu. Vi vil i hvert fald gerne være med til at fejre de succesrige”, skriver Linda Overgaard bl.a.

Det er et synspunkt, vi fuldt ud kan tilslutte os på Bureaubiz. På den ene side bør vi hylde de mest succesrige. Og på den anden side kan vi bruge sådanne lister til at diskutere, hvad de har opnået deres succes på, hvad vi kan lære af den og om deres succes kan være med til at udpege en fremtidig kurs for branchen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club