Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Saatchi & Saatchi har netop måtte sige farvel til endnu et kreativt team - denne gang til Bates Y&R. Men samtidig er en stærk erstatning bragt på plads.

Det er blot en uge siden, Lars Hartmann og Lars Schmidt blev præsenteret som et nyt team hos Bark Copenhagen.

De begyndte d. 1. januar, så informationen havde været noget undervejs.

Alligevel havde den haft godt af at vente. For nu viser det sig, at Hartmann og Schmidt ikke bliver hængende i bureauet. De har fået et for dem mere attraktivt tilbud – som et nyt senior-team hos Saatchi & Saatchi.

Dermed bliver de en del af løsningen på den turbulens, der de seneste måneder har været i Saatchi’s kreative afdeling efter, at kreativ direktør Simon Wooller valgte at gå til Halbye Kaag JWT som Carsten Kaag’s afløser.

Først tog han teamet Rasmus Petersen og Lsse Hinke med sig og i fredags valgte Silas Jansson og Cliff Kagawa Holm så at sige ja til et tilbud om at komme ned til Bates Y&R.

Lars Hartmann og Lars Schmidt får ikke roller som kreative direktører – adm. dir. Thomas Falck er fortsat i processen at erstatte Simon Woller – men de bliver et nyt senior team.

Herudover skal Thomas Falck have et team mere. Men samtidig med denne turbulens er han i fuld gang med at opnormere – bl.a. inden for dialog- og grafiske kompetencer. F.eks. har han ansat Janne Henriksen fra Sepia og Stine Holst fra Yellow.

“Vi har voldsomt travlt og har mange free-lancere siddende i øjeblikket. Så vi er ved godt mod, og jeg regner med, at Lars Hartmann og Lars Schmidt når at tiltræde, så de får noget tid sammen med Silas og Cliff”, siger Thomas Falck.

Omkring det hurtige skift fra Bark siger Lars Hartmann, at det mere er et tilvalg af Saatchi end et fravalg af Bark.

Det er Bark’s beslutning af melde ud for nylig, at vi var kommet til bureauet. Personligt henholder jeg mig til, at vi havde aftalt en prøvepreiode”, siger Lars Hartmann og fortsætter:

“Jeg har altid fulgt Saatchi med interesse. De har sat nogle kreative processer i system, som passer både mig og Schmidt rigtig godt, så da tilbuddet kom, var vi med det samme klar over, at her var noget, der skulle overvejes meget seriøst”, siger Lars Hartmann og tilføjer, at dialogen er gået meget hurtigt – uden dog at ville sætte tid på.

“Når der er et godt match, så går det hurtigt”, siger Lars Hartmann.

Han og Lars Schmidt gik i efteråret konkurs med deres bureau, men har fortsat fat i et par kunder – Lalandia og Profil Rejser – som holder ved. De flyttede med til Bark – og de flytter med til Saatchi.

Hos Bark Copenhagen siger adm. dir. Peter Brockdorff, at man ønsker de to Lars’er held og lykke.

“De har fået et tilbud, de ikke kunne sige nej til, og der er “no hard feelings”, siger Peter Brockdorff.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club