Det er ikke mange uger siden, at TV 2 annoncerede en oprustning i marketingafdelingen, hvor man bl.a. havde hentet social media eksperten Morten Saxnæs fra Wibroe, Duckert & Partenrs og udnævnt Thomas Bøgelund som kreativ chef.
Det skete som led i en ny strategi, der bl.a. betyder øget fokus på brands, mega-kampagner, digital markedsføring og større kreativitet.
Men allerede nu melder man om en udskiftning på posten som kreativ chef.
TV 2s Thomas Bøgelund var i første omgang udset til rollen, men han har efterfølgende – af private årsager – valgt at fortsætte i sin eksisterende stilling som promoproducer. Således lyder forklaringen.
I stedet er den 31-årige Rune Christiansen udnævnt til den nye stilling som kreativ chef i TV 2|Marketing. Han tiltræder 1. december og bliver dermed chef for Marketings kreative team af promoproducere, motion designere og AD’er, som arbejder på tværs af alle husets brands. Rune Christiansen kommer til TV 2 fra Discovery Channel.
”Rune har haft det kreative ansvar for Discovery Channels on air-team/promoproducere, der har leveret meget flotte resultater med mange originale kampagner, og som bl.a. har vundet en Promax-pris for at være bedste inhouse marketing-team i 2012. Jeg glæder mig meget til, at TV 2s kreative kan få glæde af Runes erfaringer,” siger marketingchef Morten Kjær Petersen i en pressemeddelelse.