Hurtige udskiftninger af marketingchefer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det er under et år siden, Kvik fik ny marketingchef. Nu sker der endnu en udskiftning, og det efterlader et hul hos en optiker, som ellers sagde goddag til den nye for et år siden.

I sidste halvdel af 2010 skifter Kasper Granat fra Vestas til optikerkæden Louis Nielsen, hvor han blev marketingchef.

Men det blev en kort karriere i brilleverdenen, for nu har han takket ja til et nyt job som marketingchef hos Kvik Køkkener med ansvar for den globale markedsføring. Her erstatter han Steen Leise – den tidligere bureau-ejer – der begyndte hos Kvik i begyndelsen af i år som erstatning for Søren Als.

Kviks administrerende direktør Carsten B. Andersen ser ansættelsen af Kasper Granat som en vigtig del af vækststrategien på de nye markeder i Europa og Asien i de kommende år, men ser samtidig en række store udfordringer for den nye marketingchef:

“Det er helt åbenlyst, at markedet er presset, og det kræver en særlig indsats at skille sig ud fra mængden. Derfor er det helt afgørende, at vi løbende kan forny og tilpasse vores markedsføring, så det bliver både vedkommende og relevant for alle eksisterende og potentielle kunder,” siger Carsten B. Andersen og fortsætter:

“Samtidig vil vores vækststrategi på nye markeder i de kommende år også stille store krav til marketingfunktionen, og vi glæder os rigtig meget til, at Kasper kommer i gang.”

Kvik A/S har hovedsæde i Vildbjerg udenfor Herning.