Af Peter Engholm 25@mail.dk

Med marketing-branchen som ny slagmark gik Mediawatch i går til angreb på Huset Markedsføring, der imidlertid anslår en forsonende tone

Marketing-stoffet og -annoncekronerne bliver jaget vildt, efter at Mediawatch i går meddelte, at man vil udvide sit emnefelt og dermed konkurrerer med Huset Markedsføring.

Men når Ole Nørskøv, chefredaktør og adm. direktør i Mediawatch, således tager handsken af, så opfatter Markedsførings adm. direktør, Christian Bjerring, det ikke som et slag på kinden – snarere som en fremstrakt hånd.

“Det er helt naturligt, at f.eks. Mediawatch kigger på os, for Huset Markedsføring er de store i markedet, med det toneangivende medie. Det er os, man gerne vil slå. Men jeg hilser al konkurrence velkommen. Den gør kun, at man tager det nuværende arbejde op til overvejelse, og kører det skarpere. Marketingbranchen er ikke stor – og når der så er flere konkurrenter, så taler vi sammen,” siger Christan Bjerring.

Så dagens konkurrent kan blive morgendagens samarbejdspartner?

“Ja. Huset Markedsføring er i dialog med Mediawatch – der har længe været afsøgende drøftelser – men jeg kan ikke sige, præcist hvornår – eller om – der kommer et egentligt samarbejde,” siger Christian Bjerring.

Den forsonende tone bekræftes af Mediawatchs Ole Nørskov, der i går sagde til Bureaubiz:

“Vi er ikke dødsfjender, men netop konkurrenter. Og selv om vi skal konkurrere mere med Markedsføring, så vil der stadig kunne være grundlag for et samarbejde.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club