AdPeople gennemfører nu en organisatorisk justering, der indebærer ansættelsen af en chef for det danske kontor.
Navnet på den nye chef blev offentliggjort på bureauet her til morgen, og AdPeoples adm. dir., Emre Gürsoy, bekræfter, at der er tale om Huset Markedsførings nuværende adm. dir., Thomas Ladefoged.
Men det er et meget bredere job end det Daniel Hoffmann håndterede. Han forlod for nylig bureauet til fordel for et job som kontaktdirektør hos Brandhouse.
“Daniel arbejdede med de danske kunder. Thomas Ladefoged skal være generel manager for det samlede kontor i Danmark – altså også for de medarbejdere, der håndterer de mange internationale opgaver, som løses ud af København. Han bliver således reelt Europa-chef i AdPeople,” siger Emre Gürsoy.
Som global COO udgør han sammen med AdPeoples CEO, Ronnie Job, den globale ledelse for det WPP-ejede bureau med afdelinger flere steder i verden.
Samtidig med, at Thomas Ladefoged overtager ansvaret for AdPeople i København, etablerer de to en stab – også med sæde i København – til håndtering af finans og andre hovedkontor-opgaver.
Den organisatoriske justering er en naturlig udvikling i forhold til Ronnie Jobs og Emre Gürsoys internationale opgaver. Specielt Emre Gürsoy er efterhånden mere i udlandet end i Danmark.
Når der tales om en justering, skyldes det, at de ikke slipper de danske kunder og de danske aktiviteter helt.
“Jeg har stadig kontakt til udvalgte kunder, og det vil jeg nødig undvære. Når man ofte er på farten ude i verden, så synes jeg, der er en enormt god oplevelse at sætte mig i bilen for at tage til kundemøde hos HTH i Ølgod for at nævne et eksempel,” siger Ronnie Job og fortæller, at de også er på udkig efter en ny kreativ direktør til kontoret i København.
Det er ikke lykkedes at få kontakt til Huset Markedsførings bestyrelsesformand, Michael Raffnsøe, for at høre, hvad der skal ske i forbindelse med Thomas Ladefogeds opsigelse.