Huset Markedsføring henter direktør hos DSB

Peter Engholm
25@mail.dk

Fra Head of Digital & Loyalty i DSB til adm. direktør i Huset Markedsføring. Thomas Wahl tiltræder i det nye år.

Huset Markedsføring sagde i juli farvel til sin adm. direktør, Michael Raffnsøe, og nu er afløseren fundet: Thomas Wahl, der er Head of Digital & Loyalty i DSB, og som i begyndelsen af januar tiltræder sin nye stilling.

Bestyrelsesformand i Huset Markedsføring, Christian Scherfig, knytter over for Markedsføring.dk bl.a. disse ord til ansættelsen af Thomas Wahl:

”Hvis vi skal gennemføre bare en anelse selvransagelse, sker der vist ikke noget ved, at vores nye direktør kender den nye medievirkelighed indgående, har stærke IT-kompetencer og i øvrigt har en betydelig indsigt i kundeloyalitet. Vi er jo en medlemsbaseret forening, og derfor er det afgørende, at vi i endnu højere grad forstår vore medlemmer og væsentlige stakeholders, og hvordan vi tiltrækker endnu flere.”

39-årige Thomas Wahl, der har været hos DSB den seneste håndfuld år, siger, at han altid har søgt muligheder for at gå ind og ”videreudvikle organisationer, produkter og mennesker”. Og nævner selv at omsætte strategi til eksekvering og en evne til at tænke i kundebehov som dét, han kan tilføre sin kommende arbejdsplads:

”Huset er til for medlemmernes skyld, så vi skal blive bedre til at forstå, hvad vores medlemmer efterspørger samtidig med, at vi ikke glemmer at udfordre dem på deres faglighed (…) Og så skal Huset Markedsføring – paradoksalt nok – blive endnu bedre til at kommunikere de mange gode medlemstilbud, der allerede er på hylderne. Det kan jeg hjælpe med,” siger Thomas Wahl til Markedsføring.dk.

At rekruttere direktør hos statsbanerne er ikke en uvant øvelse for Huset Markedsføring. I 2007-2008 var Christian Bjerring adm. direktør for foreningen. Han kom fra DSB, hvor han som underdirektør havde haft ansvaret for koncernens markedsføring.