Hvad var der sket med de 10 bud, hvis Gud havde mailet dem til Moses?

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

De var druknet i Indbakken! Grafisk Arbejdsgiverforening sætter nu gang i en 3-årig kampagne for det trykte medie. Nørgård Mikkelsen har skabt den.

Grafisk Arbejdsgiverforening kalder det selv for den største kampagne nogensinde for det trykte medie. Den er netop skud i gang med udsendelsen af direct mails og i morgen kommer der annoncer i de store dagblade.

Nørgård Mikkelsen har skabt koncept og design og planen er, at det skal være en tre-årig indsats for at gøre en bred målgruppe af bureauer, marketing-folk og offentlige kommunikationsfolk opmærksomme på tryksagens fordele.

“Vi er ikke maskinstormere – vi kan bestemt godt se en masse fordele ved de digitale medier. Men når det gælder fordybelse og gennemslagskraft, så kan det trykte medie fortsat noget. Tænk blot på forskellen på en Indbakke hvor der strømmer en del mails igennem contra et fysisk produkt, der lander på dit bord,” siger kommunikationschef Anne Birkelund, Grafisk Arbejdsgiverforening.

Denne iagttagelse kommunikeres bl.a. med spørgsmålet, om De 10 Bud ville være blevet bemærket, hvis Gud havde mailet dem til Moses.

Og en af de pakker, der sendes ud som del af direct mail-kampagnen, er en æske formet som en bærbar computer – med budskabet om, at et håndgribeligt, fysisk kommunikationsmiddel gør det nemmere at huske budskabet.

De første direct mails blev sendt af sted i går og handler om fordelene ved trykt kommunikation contra e-mails. Den næste sendes af sted i uge 15 med en case om, hvordan internettet og tryk supplerer hinanden. Den tredje og fjerde direct mail sendes ud op til sommerferien og handler om tryksagens og papirets muligheder, illustreret med en række forskellige cases.

Direct mail-kampagnen fortsætter til efteråret.

Herudover er der også skabt en kampagne-hjemmeside.

I alt har Grafisk Arbejdsgiverforening afsat 13 mio. kr. til kampagnen.