IAA Uddannelserne flytter ind hos DMJX

Lars Hedegaard Pedersen,
journalist

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har fra årsskiftet overtaget IAA Uddannelserne. Sammenlægningen sker for at samle kræfterne om at skabe de bedste efteruddannelsesmuligheder for danske marketingprofessionelle.

Danmarks eneste efteruddannelse for marketingprofessionelle, IAA Uddannelserne, overtages af Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og bliver fremover en del af uddannelsesinstitutionens samlede kursusudbud.

Sammenlægningen sker for at samle kræfterne om at skabe de bedste efteruddannelsesmuligheder for den danske marketingbranche.

“Den nye forankring på DMJX er en klar styrkelse af IAA Uddannelserne og en understregning af, at markedsføring og kommunikation har en forskningsmæssig forankring.” – Kirsten Dinesen

“IAA Uddannelserne er et oplagt match for vores kursusportefølje og styrker særligt vores tilbud til marketingprofessionelle. De nye kurser, vi tager ind, kommer til at ligge rigtigt godt i vores samlede udbud af kurser og efteruddannelse, der spænder over markedsføring, kommunikation, design og journalistik,” fortæller Sussi Ulrikka Seltoft Bergh, chef for DMJX Kurser & Videreuddannelse.

Siden 1987 har IAA Uddannelserne haft et internationalt akkrediteret efteruddannelsesprogram i Danmark, som de senere år er blevet ledet af Kirsten Dinesen, der til dagligt driver PR- og kommunikationsbureauet Frontpage. Hun fortsætter fremover som ekstern fagleder på DMJX.

“Den nye forankring på DMJX er en klar styrkelse af IAA Uddannelserne og en understregning af, at markedsføring og kommunikation har en forskningsmæssig forankring. Samtidig gør den viden om, hvad der sker nu og her, som alle IAA-underviserne har i dagligdagen, at uddannelserne er anderledes direkte og aktuelle,” siger Kirsten Dinesen.

Som led i overdragelsen af IAA Uddannelserne videreføres de eksisterende hold i DMJX-regi her i foråret. DMJX og faglederne fra IAA Uddannelserne går nu i gang med at videreudvikle uddannelsesprogrammet inden for kommunikation og markedsføring.

“Både på IAA Uddannelserne og på DMJX har vi gennem længere tid arbejdet med forskellige idéer til nye efteruddannelsestilbud inden for markedsføring. Allerede til efteråret vil vi lancere nye tilbud for både nuværende og nye IAA-kursister,” lyder det fa Sussi Ulrikka Seltoft Bergh.

IAA Uddannelserne vil fremover blive udbudt i DMJX’ kursusfaciliteter på højskolens campusser i Aarhus og København.

IAA Uddannelserne udspringer af den amerikanske forening International Advertising Association (IAA), som akkrediterer marketingfaglige uddannelser i mere end 50 lande, og i Danmark udbydes tre uddannelser: Content Management, Digital Excellence og lederuddannelsen Marketing Management.