Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Ifs nye kommunikationskoncept er skabt af Åkestam Holst i samarbejde med Ifs inhouse bureau. Formået er at gøre If til det mest omsorgsfulde forsikringsselskab i Norden. Se filmene her.

I januar i år lancerede forsikringsselskabet If en ny visuel identitet med hjælp fra designbureauet Bold. Nu lancerer If et nyt nordisk kommunikationskoncept – ’Ved din side’ – der er første skridt i at positionere If som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab.

”Det er nemt at kopiere produkter og tjenester i vores branche, men vores kultur, vores medarbejderes engagement og deres oprigtige omsorg for kunderne, kan ikke kopieres. If har generelt meget tilfredse medarbejdere og kunder, viser måling efter måling. Denne tillid giver os mulighed for at styrke vores kundeløfte,” siger Sumit Malhotra, siger head of brand, marketing & communication hos If.

Sumit Malhotra

Den nye kampagne er lavet i samarbejde med det svenske bureau, Åkestam Holst og Ifs inhouse bureau, If Creative Agency, og skal vise, hvordan If er der for sine kunder i forskellige situationer gennem livet.

“Vi vil være ved kundernes side, når de har brug for det. Vores engagement handler ikke kun om at udbetale erstatninger, vi engagerer os på et dybere plan, for eksempel ved at investere mere og mere i at forebygge at skader opstår. I kampagnen har vi indfanget både de brede livssituationer og de mere særlige hændelser i livet – fra beslutningen om at stifte familie, til der sker noget med bilen”, siger Sumit Malhotra og tilføjer, at omsorg er en del af Ifs DNA, og det vil man fortælle omverdenen på en mere tydelig måde.

Konceptet lanceres i dag i hele Norden og vises på TV, outdoor og digitale kanaler i alle landene.

https://www.youtube.com/watch?v=rtd8zfjxj1Y&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=pVf3IyZQ7ss&feature=youtu.be

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club