Igen én mand i front for Toms salg og marketing

Peter Engholm
25@mail.dk

Hans Michael Knudsen får ene mand det øverste ansvar for salg og marketing, efter Jesper Uggerhøj er blevet chef for – og medejer af – Løgismose/Summerbird.

Der rokeres og rekrutteres i den danske chokolade-top. Senest er Jesper Uggerhøj, der har haft ansvaret for Toms Gruppens salg og marketing i Danmark og Sverige, draget til Summerbird/Løgismose. Her skal han lede og være medejer af koncernen, der bl.a. også omfatter restauranterne Falsled Kro, Kong Hans og Nimb.

Jesper Uggerhøj var i Toms Gruppen Senior Vice President – en titel, han delte med Hans Michael Knudsen. De delte ansvaret for salg og marketing, med Hans Michael Knudsen på eksport/travel retail.

Både Jesper Uggerhøj og Hans Michael Knudsen kom til tops, da hidtidige øverstansvarlige, Bo Lundberg, for et godt et halvt år siden stoppede i Toms til fordel for Dong og en titel som koncernmarketingdirektør.

Dengang sagde Toms Gruppens adm. direktør, Jesper Møller, til Bureaubiz:

“I en sådan situation skal du enten have én i organisationen, som bliver forfremmet, eller også skal du rekruttere eksternt. Jeg syntes, at vi havde et så stærkt hold lige under Bo Lundberg, at jeg i stedet har valgt at slanke organisationen en smule og lade Jesper Uggerhøj og Hans Michael Knudsen referere direkte til mig”.

Med Jesper Uggerhøjs afrejse til Summerbird/Løgismose-koncernen fortsætter Toms linje med intern rekruttering, idet meldingen fra Jesper Møller nu lyder:

“Hans Michael Knudsen bliver nu Executive Vice President med øverste ansvar for vores salg og marketing. Det er en renere løsning, end hvis vi skulle fortsætte den sideordnede model med en ny person ved siden af Hans Michael Knudsen.”

På bureausiden er der fortsat en to-delt løsning: DDB håndterer Anthon Berg, mens Wibroe, Duckert & Partners står for bl.a. Toms-brandet og Ga-Jol.