Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

15 bureauer har været under overvejelse. vinderen blev et bureau, som for nylig også har allieret sig med et dansk bureau.

At Ikea vælger et bureau lyder ikke umiddelbart som noget sensationelt. Men når det gælder PR-bureauer, så er det faktisk første gang nogensinde, at koncernen har valgt et sådant.

Og når man tænker på den postyr, der har været i medierne omkring Ikea og stifteren Ingvar Kamprad, så kommer der et vist perspektiv på.

Svenske Dagens Media kan nu fortælle, at der er truffet en afgørelse. Oprindeligt blev 15 bureauer inviteret til en konkurrence. Fem gik videre til en finale, hvorefter de blev sorteret fra en efter en.

Tilbage stod så Grayling, der bl.a. bliver fremhævet som stærk kreativt set. Samt at de har kontor i Skåne.

Kontrakten gælder i første omgang et år og gælder corporate kommunikation i Sverige. Forbruger-PR og krisehåndtering er ikke omfattet.

Grayling blev for nylig kendt i sammenhæng med danske Primetime. De to bureauer har arbejdet sammen om at vinde kunder, og har nu indgået en nordisk alliance sammen med et norsk bureau, mens et finsk er på vej.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club