For to år siden lå Ulveman & Børsting nummer 1 i MyResarch’ imageanalyse. Sidste år lå de nummer to. Nu er de gledet ud af top 3 over kommunikationsbureauer med det stærkeste brand. Radius er heller ikke længere med i top 3 efter at have ligget nummer 3 sidste år og nummer 2 forrige år.
“Generelt ligger kommunikationsbureauerne tæt, så der skal ikke meget til at ændre listen,” siger adm. direktør Mogens Østergaard fra MyResearch, der står bag analysen.
Vinder bliver Kompas Kommunikation for andet år i træk, og de to nye på listen er Holm Kommunikation på en andenplads og Friday på en tredjeplads.
Friday er gået så meget frem, at bureauet ligger på førstepladsen over årets højdespringere. Lead Agency var på blandt årets top-højdespringere både sidste år og i år, men det har altså ikke fået dem helt op i top tre. Til gengæld er det gået fra en 16. plads til en 6. plads.
Hos Holm Kommunikation kan man både glæde sig over andenpladsen på listen over årets stærkeste brand, og at man også ifølge MyImage Kommunikation i gennemsnit har de mest tilfredse kunder. Her kommer Help ind på en andenplads og Bro på en tredjeplads. Det er helt nye bureauer i forhold til året før, hvor det var Morsing, Bright og Geelmuyden Kiese, der havde de mest tilfredse kunder.
Årets stærkeste brand – Brand Power Index (placering sidste år)
- Kompas Kommunikation (1)
- Holm Kommunikation (6)
- Friday (14)
Årets højdespringere – Ændring i Brand Power Index i %
- Friday
- Operate
- Lead Agency
Mest tilfredse kunder – Gns. kundetilfredshed
- Holm Kommunikation
- Help
- Bro
MyImage Kommunikation 2024, MyResearch
Data blev indsamlet online i uge 16-17 og 739 beslutningstagere har deltaget i år.
Målgruppen er defineret som personer i virksomheder med 20+ ansatte, der har indflydelse på valg af kommunikationsbureauer og køb af kommunikationsydelser som f.eks. strategi, analyse, public affairs, ledelsesrådgivning og kampagner.
MyResearch har afdækket kendskab, image, præference og tilfredshed på følgende 18 bureauer: Bright, Bro, Friday, Geelmuyden Kiese, Grace Public Affairs, Help, Holm Kommunikation, Kompas Kommunikation, Lead Agency, Operate, Primetime, Publicity, Publico, Radius Cph, RelationsPeople, Rud Pedersen, Substantia og Ulveman & Børsting.