Impact skal hjælpe Dagrofa med kunderejsen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Med en ny e-handelsplatform vil Dagrofa Foodservice skabe personlige oplevelser i kunderejsen og løfte omsætningen.

Et omfattende digitalt transformationsprojekt skal hjælpe Dagrofa Foodservice til fastholde sin position som “en af de største” totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark, løfte omsætningen og fremme kunderelationerne.

Som samarbejdspartner har man valgt Impact Commerce, som skal udvikle en ny e-handelsplatform med en forbedret marketingautomatiserings-løsning, kundedataplatform, avancerede dataanalyser samt flere AI-funktioner. Målet med e-handelsplatformen er at forbedre og optimere kundeoplevelsen med en løbende udrulning af nye services, produkter og kommunikation.

“Vores strategi handler om at være kundecentreret. Det betyder, at vi skal levere høj kvalitet og den stærkeste kundeoplevelse på tværs af alle platforme. Vores branche forandrer sig på hurtige og spændende måder, og vores nye digitale strategi vil spille en central rolle i at være i front i denne transformation,” siger Niels Miles Frandsen, CEO hos Dagrofa Foodservice. Virksomheden har restauranter, hoteller og kantiner som kunder.

Niels Miles Frandsen, CEO i Dagrofa Foodservice

Kunderejsen er kortlagt med talrige kundeinterviews

I projektets indledende fase har man lavet en detaljeret kortlægning af kunderejsen baseret på talrige kundeinterviews og erfaringer. Og næste skridt er at opbygge en personaliseret handelsoplevelse i samarbejde med både Impact og Dagrofa Group IT. Resultatet af projektet har til formål at bringe fødevaregrossisten op, som den spiller i branchen, der tilbyder den mest optimale og brugervenlige kundeoplevelse.

Digitalisering i B2B-branchen sker lige nu og her

” Digitalisering i B2B-branchen er ikke noget, man kigger på ude i fremtiden. Det sker lige nu, og Dagrofa Foodservice går forrest i den forandring. De arbejder aktivt med at styrke kundeoplevelse, og de har en iver efter at udnytte alt det bedste, digitaliseringen bringer. Det gør det til en fornøjelse at skabe fremtidens handel og bygge forandringen sammen,” siger CTO hos IMPACT Commerce Ask Ullerup, der står i spidsen for projektet.