In2media henter direktør til nyt forretningsområde

peng

Forbrugerne er klar til at handle mere online. Det er mange virksomheder ikke, og den tendens skal vendes med et nyt markedsområde og en ny direktør, som In2media har hentet ind udefra.

Forbrugernes indkøbsvaner flytter i stigende grad over på online-platforme. Det har fået In2media til at udvide med endnu et markedsområde – eCommerce.

I den forbindelse er Carsten Blom-Hanssen tiltrådt som direktør for området, hvis fulde navn er eCommerce & Insight.

Han kommer fra Boozt  – også her var han direktør for eCommerce.

Bureauet kan notere, at kundernes kunder – altså forbrugerne – for længst har stemplet ind i eCommerce, men at virksomhederne stadig i stort omfang halter efter.

”Forbrugerne er mere klar end nogensinde før til at ordne mange af deres indkøb online. Nu skal vi for alvor have virksomhederne med på udviklingen. Vi ser i dag mange virksomheder med mindre ambitiøse bud på e-handelsløsninger, og så ser vi virksomheder, der stort set ikke tilbyder deres kunder at handle online, selv om det ville være helt oplagt. Den tendens vil jeg være med til at vende”, siger Carsten Blom-Hanssen.

Hos In2media bliver funktionen og opgaven at udnytte husets øvrige kompetencer inden for digital innovation til at løfte eCommerce delen i store og mellemstore virksomheder.