In2media klar med første danske iPad-apps

Peter Engholm
25@mail.dk

”Skynd jer med iPad-løsninger,” sagde Tim Frank Andersen i februar. Og der blev lyttet – i al fald på det bureau, han er formand for.

Forrige lørdag lancerede Apple sin iPad i USA – teknologieksperter gav den tæsk, folket tog den til sig. De første 500.000 blev solgt på under en uge.

Allerede da den blev præsenteret for godt to måneder siden, var begejstringen udtalt hos Tim Frank Andersen, adm. direktør i Brandzation og bestyrelsesformand i In2media.

Til Bureaubiz sagde han:

“Jeg har valgt at tro, at det bliver en succes. Det er det mest hypede produkt i verden, og det virker ekstremt brugervenligt. Software Development Keys til iPad’en er frigivet, så der kan udvikles direkte til iPad.”

Som sagt, så gjort. In2media er i fuld gang med applikationsudviklingen i Danmark og har været det et godt stykke tid.

“Vi havede premiere på vores første iPad Apps allerede den 11. april på verdens førende arkitektur og teknologi messe i Frankfurt: Light+Building, hvor vi har lavet applikationer for den italienske virksomhed Targetti og for danske Louis Poulsen, og begge aplikationer er blevet modtaget med meget stor succes”, siger In2medias direktør Andreas B. Iversen.

Samtidig er In2media i gang med et større strategiprojekt for norske Aftenposten, der skal føre frem til en ny serie af indholdsapplikationer til både iPhone og iPad. Kontaktdirektør i In2media, Thomas Klausbo, siger om projektet:

“Med Aftenposten er vi gået meget strategisk til værks for at belyse fremtidige brugsmønstre i disse nye platforme. Det er afgørende, at medierne får vedvarende indtægtsstrømme fra de nye digitale platforme. Derfor skal vi have skabt en væsentlig større oplevelse af både værdi og relevans for de enkelte brugere. Kun på denne måde kan vi overbevise dem om, at de skal betale for disse nye tjenester.”