I august stoppede Philip Wegloop som marketingchef hos Bang & Olufsen for at starte hos Saxo Bank.
Som ny global marketingchef har Bang & Olufsen søgt – og fundet – en digital profil, som kan understøtte Bang & Olufsens fokus på online og sociale medier.
Det bliver Peter Svarre – forfatteren bag bogen Den Perfekte Storm – og indtil måneden ud digital strategichef hos In2Media, der sætter sig i front for Bang & Olufsens marketingstrategi med særlig fokus på den digitale strategi.
Det fortæller hans nye chef, VP Brand Design & Marketing, Marie Kristine Schmidt:
”Peter Svarre skal i sit nye job fokusere på hele vores digitale strategi, hvor vi skal arbejde på tværs af platforme. Vi er på vej væk fra et kampagne mind-set til at være always-on, hvor vi vil bruge egne medier og de sociale medieplatforme til at drive thought leadership i communities og der har Peter rigtig godt fat.”
“Peter Svarre har ved siden af sit job hos In2Media arbejdet med sin egen konsulent- og foredragsvirksomhed med fokus på sociale medier, men det bliver sat på stand-by.
”Jeg vil stadig holde foredrag på baggrund af min bog, men jeg stopper med at undervise på DMJX, og jeg sætter også min konsulentvirksomhed i bero,” siger Peter Svarre, der bliver chef for en marketingafdeling på 10-12 personer.
Apropos foredrag, så vil Peter Svarre være en af oplægsholderne på kurset ‘Skab en mere effektiv kommunikationsstrategi‘.
Han starter hos B&O den 1. februar.