In2Media leverer ny marketingchef til B&O

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Ansættelsen af en markant digital profil afspejler B&Os vej væk fra et kampagne-mind-set til at være ’always-on’.

I august stoppede Philip Wegloop som marketingchef hos Bang & Olufsen for at starte hos Saxo Bank.

Som ny global marketingchef har Bang & Olufsen søgt – og fundet – en digital profil, som kan understøtte Bang & Olufsens fokus på online og sociale medier.

Det bliver Peter Svarre – forfatteren bag bogen Den Perfekte Storm – og indtil måneden ud digital strategichef hos In2Media, der sætter sig i front for Bang & Olufsens marketingstrategi med særlig fokus på den digitale strategi.

Det fortæller hans nye chef, VP Brand Design & Marketing, Marie Kristine Schmidt:

”Peter Svarre skal i sit nye job fokusere på hele vores digitale strategi, hvor vi skal arbejde på tværs af platforme. Vi er på vej væk fra et kampagne mind-set til at være always-on, hvor vi vil bruge egne medier og de sociale medieplatforme til at drive thought leadership i communities og der har Peter rigtig godt fat.”

“Peter Svarre har ved siden af sit job hos In2Media arbejdet med sin egen konsulent- og foredragsvirksomhed med fokus på sociale medier, men det bliver sat på stand-by.

”Jeg vil stadig holde foredrag på baggrund af min bog, men jeg stopper med at undervise på DMJX, og jeg sætter også min konsulentvirksomhed i bero,” siger Peter Svarre, der bliver chef for en marketingafdeling på 10-12 personer.

Apropos foredrag, så vil Peter Svarre være en af oplægsholderne på kurset ‘Skab en mere effektiv kommunikationsstrategi‘.

Han starter hos B&O den 1. februar.