In2media skaber ny hjemmeside til Danske Bank

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Banken vil gerne have feed-back, så derfor har man i første omgang sendt en beta-version live.

Always in beta er ikke nødvendigvis en filosofi en bank kan leve med. Men Danske Bank har dog tilladt sig at bruge lidt tid på feed-back i forhold til sin nye hjemmeside.

Derfor er den foreløbig kun lanceret i en beta-version

“Vi lever i en verden, hvor udviklingen – særligt i den financielle sektor – går vanvittigt hurtigt. Så hurtigt at vores egne gode ideer til, hvad vores onlineunivers skal rumme og kunne, let kan være forældede, før vi er færdige med at bygge. Det er derfor vi allerede nu åbner op for kunders og brugeres ideer og inputs, så vi kan få den bedst mulige brugeroplevelse,” siger Per Møller Jensen, underdirektør og chef for kommunikation i Danske Banks privatkundeforretning.

Sitet kan ses her

Sitet bygger på bankens nye corporate visual identity, der er udviklet af Noa-medlememt, Bold og som rulles løbende ud i forbindelse med nye aktiviteter.

Det er In2media, der har hjulpet med den kreative udvikling. Teknisk er sitet bygget på Sitecore CMS.

In2media er velkendt i Danske Bank regi. Bureauet hjalp med udviklingen af MobilePay – et projekt som dog nu overvejende håndteres af Hello Group.

Det nye site vil som noget nyt tage udgangspunkt i livssituationer, uanset om man er privatkunde eller virksomhedskunde.

Privatkunder kan for eksempel klikke sig ind på 10 forskellige overskrifter som f.eks. “Du skal have barn”, “Du skal købe bolig”, “Du flytter hjemmefra” og “Du skal skilles”. Under hver overskrift vil man kunne finde gode råd, tips og tricks til de finansielle udfordringer, der typisk følger i kølvandet på barselsorlov, tilstandsrapporter, flyttebiler og opbrud i familien.

For erhvervskunder er der hjælp at hente, hvis man f.eks. vil starte ny virksomhed eller står over for ekspansion og vækst på nye markeder.

Virksomheder skal have tilgængelig viden

“Vi har en stor viden om, hvordan virksomhedernes økonomi hænger sammen og vil nu gøre denne viden tilgængelig på en måde, der passer til virksomhedernes behov og situation,” siger Klavs Hjort, der er Head of Sales and Customer Engagement i Danske Banks Business Banking. Han fortsætter:

“Det skal være let for kunderne at bruge banken i hverdagen, og når de bevæger sig fra det ene afgørende øjeblik til det næste – f.eks. opstart af ny virksomhed, international ekspansion, generationsskifte eller opkøb. På sitet har man også mulighed for at finde inspiration fra andre virksomheder om, hvordan de har tacklet deres skift i livssituationer – på den måde bliver vi en facilitator for netværk mellem vores kunder.”