Af Peter Engholm 25@mail.dk

Mediaedge:cia og Saatchi stod for bedste danske resultat med hver en sølv.

Flere belønninger til dansk kreativitet, men lavere værdi.

Eurobest 2008 udløste 2 sølv og 6 bronze til danske bureauer og annoncører – sidste år var høsten mere beskeden, hvad angår antal, men til gengæld vejede priserne det mere til: 1 Grand Prix, 2 guld, 1 sølv og 1 bronze.

Der var Denmark i 8 ud af 9 shortlister, men de danske nomineringer i både Radio, Print og Interactive måtte nøjes med certificatet – shortlisteplaceringerne blev ikke konverteret til trofæer.

Af shortlister med dansk tilstedeværelse tog fem bureauer sig af fem kategorier – én til hver:

Sales promotion – s
ølv

  • Saatchi & Saatchi – Dansk Parkinsonforening (parkinson’s apartment)

Media – s
ølv

  • Mediaedge:cia – Scleroseforeningen (pennies from heaven)

Outdoor – b
ronze

  • Uncle Grey – Fakta (kampagne, fordelt på puzzle, alphabetical order & long text)
  • Uncle Grey – WWF (Tarzan)
  • Uncle Grey – Axe deodorant (1 man vs. 6000 women)

Design – b
ronze

  • Scandinavian Designlab – Paristexas
  • Scandinavian Designlab – Nørrebro Theater

TV/Cinema – b
ronze

  • &Co – Carlsberg (Pong)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club