Flere belønninger til dansk kreativitet, men lavere værdi.
Eurobest 2008 udløste 2 sølv og 6 bronze til danske bureauer og annoncører – sidste år var høsten mere beskeden, hvad angår antal, men til gengæld vejede priserne det mere til: 1 Grand Prix, 2 guld, 1 sølv og 1 bronze.
Der var Denmark i 8 ud af 9 shortlister, men de danske nomineringer i både Radio, Print og Interactive måtte nøjes med certificatet – shortlisteplaceringerne blev ikke konverteret til trofæer.
Af shortlister med dansk tilstedeværelse tog fem bureauer sig af fem kategorier – én til hver:
Sales promotion – s
ølv
- Saatchi & Saatchi – Dansk Parkinsonforening (parkinson’s apartment)
Media – s
ølv
- Mediaedge:cia – Scleroseforeningen (pennies from heaven)
Outdoor – b
ronze
- Uncle Grey – Fakta (kampagne, fordelt på puzzle, alphabetical order & long text)
- Uncle Grey – WWF (Tarzan)
- Uncle Grey – Axe deodorant (1 man vs. 6000 women)
Design – b
ronze
- Scandinavian Designlab – Paristexas
- Scandinavian Designlab – Nørrebro Theater
TV/Cinema – b
ronze
- &Co – Carlsberg (Pong)