Engang var det havenisser, som reklamerede for Viasat – skabt af Partners. Nu er det en helt anden stil, der lægges i den film, som i de kommende uger vil køre på tv og i biografer landet over.
Stilen er “poesi og drama” fra Viasat Films nye reklame, som er produceret in-house og skal vise bredden i kanalernes internationale filmrepertoire.
Budskabet i kampagnen er, at ”Vi bringer biografoplevelsen hjem til dig”, og fortællingen udspringer da også i Hollywood. Herfra tages seerne verden rundt, og den virtuelle filmrejse slutter i København, hvor internationale stjerner som Will Smith og Ashton Kutcher toner frem i bybilledet med nogle af hovedstadens kendte bygninger som bagtæppe.
Skuespilleren Lars Brygmann har lagt stemme til turen fra Sunset Boulevard via Vesterbrogade og hjem (hvor end det nu er) foran tv’et.
”Med denne kampagne vil vi vise bredden i vores internationale filmudbud og genskabe noget af den klassiske magi, som er en del af en god filmoplevelse”, siger Jette Nygaard-Andersen, adm. direktør for Viasat.
Det er Viasats prisbelønnede Creative Services-afdeling i London, der har produceret reklamefilmen, som er optaget on location i Los Angeles, Hong Kong, London og København.
Efter næsten 23 år blev TV1000 sidste forår relanceret som Viasat Film, og paletten består i dag af seks genreinddelte filmkanaler, der alle er i luften 24 timer i døgnet.