For 3 uger siden kunne Adtomic-ejer Søren Pedersen fortælle, at han havde ansat Martin Gøttsch som ny kreativ direktør. Martin Gøttsch var hentet hos Kunde & Co.
Nu kan Integral så fortælle, at de har hentet kreativ direktør Niels Peder Ravn fra Adtomic. Han tiltræder den 1. oktober 2008 og bliver desuden partner i bureauet.
Integrals Casper Janns siger i en pressemeddelelse om ansættelsen:
“Vi har længe ønsket at styrke vores kreative afdeling med en af de helt tunge konceptmagere, men det har ikke været let at finde den helt rigtige. Jens Thrane-Møller fra vores bestyrelse har været en stor hjælp i processen og vi har armene helt oppe og stor tiltro til at Niels Peder, bl.a. sammen med vores anden kreative direktør Claus Elmholt, kan levere den dynamik og de kreative løsninger der virkelig hjælper kunderne med at realisere deres markedspotentiale”.
Integral er bl.a. kendt for sit arbejde for entreprenørselskabet NCC, mens Niels Peder Ravn på Adtomic bl.a. har været ansvarlig for arbejdet med Carlsberg Breweries, Carlsberg Danmark, TDC Mobil og Burger King. Han har tidligere arbejdet som senior kreativ på Saatchi & Saatchi og Brands Cph, hvor kunderne bl.a. har været Procter & Gamble, SkandiaBanken, Blockbuster, Mercedes-Benz og Starmark.
Integral kom ud af 2007 med et mindre godt resultat. Bruttoavancen faldt for fjerde år i træk – denne gang med 10,4 pct. til 7,5 mio. kr. Resultat af primær drift blev et minus på 144.000 kr. – en forbedring i forhold til 2006, hvor underskuddet var 484.000 kr.
Casper Janns forklarer om udviklingen:
“Ud over marketingfirmaet, som der refereres til her, har vi også et HR-firma, som vi har investeret i. Men vi har ikke været dygtige nok til at styre begge dele. Det går dog bedre i år, og vi har set et behov for at styrke os kreativt, mens vi føler os godt rustet på det strategiske felt”.
Forventningen til resultatet for indeværende år for den samlede forretning er et overskud på mellem 2 og 3 mio. kr.