Af Peter Engholm 25@mail.dk

Mens Interflora har erstattet sit koncept - og bureau - gennem ti år, så genopliver Scandlines sit gamle univers.

Interflora valgte i forrige måned at skifte bureau og sagde farvel til Robert/Boisen & Like-minded. Således sluttede et 10 år langt blomster- og gavepræget forhold.

Og når vi nu er i den semi-romantiske hjørne, så kan man godt konstere, at gammel kærlighed tilsyneladende ikke ruster, for Brandhouse var Interfloras bureau, for turen gik til Robert/Biosen.

På den anden side har Interfloras partner gennem de seneste ti år formået at sætte sig et aftryk i form af “Husk hvad blomster kan gøre” – et koncept med 25 film og over 100 print, der høstede megen anerkendelse og en lang række priser, herunder en Guldløve i Cannes.

Men Interflora har mere end blomster på hylderne i dag, og der var behov for at tænke bredere. Og det førte til bureausonderinger – og en endeligt valg af Brandhouse.

På Interfloras hjemmeside ligger nu det første synlige resultat af samarbejdet – en 30 sekunders film med prinsen på den hvide hest – i usædvanlige omgivelser – og et nyt payoff “Der er mange måder at sige det på.”

Filmen kan ses her.

Samtidig er et andet koncept med 10 år på bagen også i spil – men hvor Interflora siger farvel til deres, så har Scandlines oplivet Kaj og Boje-koncept, der blev lancereret i 1997 og lagt på hylden 10 år senere.

Nu bliver det genoplivet, med start i denne film, fordi det gamle univers fortsat rummer så megen kendskab og budskabsforståelse, at man så at sige er foran på point fra begyndelsen.

Også her markerer den aktuelle film en tilbagevenden til det gamle bureau, Wibroe Duckert & Partners. Men her blev det bureaumæssige “mellemspil” betydeligt kortere end hos Interflora og Robert/Boisen, idet Halbye Kaag JWT blot havde Scandlines på kundelisten i et halvt år.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club