Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

10 års samarbejde med en stærkt anerkendt og prisvindende kampagne. Men det var ikke nok. Interflora vender nu tilbage til det bureau, man forlod for 10 år siden.

For 10 år siden måtte Brandhouse vige pladsen som Interfloras bureau til fordel for Robert/Boisen & Likeminded.

Resultatet blev kampagnen “Husk hvad blomster kan gøre”, der har opnået stor anerkendelse og vundet de fleste reklamepriser, der kan vindes – heriblandt den mest prestigegivende i form af en Guldløve i Cannes. Samt Advertising Effectiveness Award.

Alligevel begyndte Interflora i efteråret sonderinger blandt bureauer, og gammel kærlighed ruster åbenbart ikke.

I hvert fald vender Interflora nu tilbage til Brandhouse, selvom bureauet ikke engang var med i den gruppe, Interflora i første omgang henvendte sig til.

“Vi har haft god kontakt til Interflora gennem alle årene, og når et selskab ønsker at søge noget nyt, så kræver det lidt mere at overbevise sig selv om, at det bureau, man tidligere har samarbejdet med, kan tilbyde netop noget nyt,” siger adm. dir. Stiig Helgens Binggeli.

For ham er der noget særligt glædeligt ved igen at skulle arbejde på Interflora. Selskabet var en af hans første kunder, idet han arbejdede for dem allerede som partner i det hedengangne Brandt & Falk.

Adm. dir. Lars Steen, Interflora, karakteriserer beslutningen om i første omgang at udelade Brandhouse som forkert.

“Det kunne vi mærke, da bureauet leverede deres strategiske tanker omkring Interfloras fremtid og herefter en kreativ platform. Såvel strategisk som kreativt, mener vi, at Brandhouse er det rigtige match. Og vi ser nu meget frem til sparringen og til de nye løsninger. Og ikke mindst til resultaterne,” siger Lars Steen, der også var adm. dir. da Interflora sidst arbejdede sammen med Brandhouse.

Da Bureaubiz i efteråret omtalte Intefloras sonderinger, løftede Lars Steen noget af sløret for, hvad der har skabt et ønske om at søge et nyt syn på markedsføringen.

Der er ingen tvivl om, at “Husk hvad blomster kan gøre” har været en god kampagne for Interflora, men selskabet har udvidet produktpaletten med andre ting som f.eks. vin og chokolade, og man har derfor et behov for at tænke bredere.

Stiig Helgens fortæller da også, at der nu bliver arbejdet på en helt nyt platform, der bliver bredt favnende.

Adm. dir. Kim Boisen, Robert/Boisen & Likeminded, siger om det afsluttede samarbejde:

“De 25 film og over 100 print, vi har udviklet siden 2001 har været

med til at fordoble Top-of-mind kendskabet til Interflora. Vores arbejde for Interflora har samtidig været med til at positionere Robert/Boisen som et dygtigt bureau i både ind- og udland og en døråbner til at skaffe os mange nye kunder. Interflora har simpelthen været en ‘best practise’ for os, og vi ønsker dem al mulig held og lykke med deres nye strategi.”

Kommentarer

  1. Hatten af for Michael & Kim. Med det niveau de har lagt for Interflora kan det undre, at de ikke også ville være mænd for at bringe kampagnen og de nye strategiske udfordringer videre.

  2. Tak og respekt til RB og Interflora for at have løftet barren for faget i DK og for at have været et internationalt referencepunkt når samtalen er faldet på indsigtsbaseret kommunikation.

  3. “Husk hvad personlige relationer kan gøre”
    Det her er det ultimative bevis på at personlige relationer betyder mere resultater. Og beviset på at Kunde ikke har levet forgæves. Men hvis Brandhouse kommer med både en strategi og løsning, der topper R&B æder jeg mine ord. Så er jeg bare fordumsfuld. R&B indsigtsfulde, universelle og enkel kommunikation for Interflora har I alle årene været en fornøjelse at opleve og der kan stadig laves 1000vis af gode film og events på konceptet. Men fred være med det. R&B kan lave en Interflora på alle deres kunder. Held og lykke til Brandhouse. Og lad nu være med at fucke jeres guld op, Interflora.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club