Interflora udvider med nyt bureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

I foråret tiltrådte Zvi Goldstein som CMO i Interflora for bl.a. at fokusere på den digitale forretning. I den forbindelse er et nyt bureau valgt til.

Interflora har ikke just shoppet rastløst rundt mellem bureauerne; på reklamebureau-siden gjorde Brandhouse comeback i 2011, efter at Robert/Boisen havde haft budgettet i 10 år.

Nu følger et nyt bureau – en udvidelse af samarbejderne.  

Oven på en bureaurunde i sensommeren har Interflora valgt Ogilvy til at sikre en digital kunderejse, der skaber endnu flere anledninger til at sige det med blomster, øl, vin og chokolade.

Interflora investerede for nylig i Agillic som platform for en mere personlig og målrettet kundekontakt, og nu følger så bureauet, der skal hjælpe med at skabe en stærk digital dialog, som står mål med Interfloras brand og ambitioner.

”Ogilvy leverede den mest helstøbte performance på dagen med en perfekt balance mellem det kreative, klare forretningsmål og en strategi, der både kan levere på kort og langt sigt. Det her bliver et langt sejt træk med mange timer sammen, og derfor var kemi også vigtigt for os – og her mødte vi et team, der både ville os, og hvor vi bare klikkede,” siger Zvi Goldstein, Chief Marketing Officer for Interflora.

Zvi Goldstein, der kom til Interflora i foråret fra Mediacom med fokus på bl.a. den digitale forretning, fremhæver Ogilvys ’solide track record’ inden for Marketing Automation, CRM og datahåndtering.

Hos OgilvyOne erklærer adm. direktør Lise Fink Vadsholt at være ’så klar til at tage på den digitale kunderejse’ med Interflora.

”Her har vi med et meget stærkt brand at gøre og ser et stort potentiale i at videreudvikle relationen mellem Interflora og deres kunder,” siger Lise Fink Vadsholt og uddyber:

”Der ligger en enorm værdi for Interflora i deres nuværende kundedata, og i at opsamle flere data, f.eks. via SoMe, så vi kommer i øjenhøjde med kunderne. Det vil naturligt spille en stor rolle i noget så personligt som at give og modtage gaver. Og i det hele taget at arbejde med en omni-channel tilgang – der er jo mange måder at sige det på.”

Ogilvy har det seneste halve år også fået Arbejdernes Landsbank, Haldor Topsøe og L’Oreal på kundelisten.