International hæder til Mediacom for personlig kampagne fra Danske Bank

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Døren skulle åbnes ind til 450 svenske og norske topledere. Og det skete med dansk bureau-bistand – på awardvindende vis.

Festival of Media har i sit 10. år markeret sig som en global award- og fagfestival, som man særligt blandt mediabureau-grupperne rangerer højt.

Blandt i alt 212 shortlistede arbejder inden for Insight, Content, Media og Technology vandt Danske Bank og Mediacom torsdag aften i Rom sølv i kategorien ”Best Campaign for Commerce” for deres kampagne ‘Headstart’.

I år er der premiere på kategorien, som hylder de kampagner, der bedst og tydeligt forbinder promotion med purchase og skaber en enestående brugeroplevelse.

Kampagnen, med titlen Headstart, havde til formål at få åbnet døren ind til personer, der er ganske svære at gå til: 450 CEOs og CFOs i de største svenske og norske virksomheder.

”Det er en stor udfordring at fange potentielle kunders opmærksomhed og fortælle dem, hvilken ekspertise vi har, fordi der er mange andre tilbud på markedet, og fordi målgruppen har så mange andre ting, de skal tage beslutninger om hver eneste dag. Det synes jeg, vi er lykkedes med i denne kampagne” siger Anders M. R. Sørensen, Head of Sales Activity, Danske Bank Business.

Mediacom er Danske Banks mediabureau, men løsningen – som Mediacom Beyond Advertising eksekverede – var både kreativ og dm-orienteret.

Bureaubiz beskrev casen i november, og Mediacoms adm. direktør, Morten Kristensen, uddyber her:


”Indsigten var, at målgruppen er Fort Knox. Toplederne har et filter, så det er svært at slippe igennem til dem. Målet var ikke at lukke kunderne, men at få gødet jorden.”

Indsatsen var tredelt – med en analog begyndelse:

  1. En udgave af hhv. Dagens Industri til svenskerne og Finansavisen til nordmændene. Redaktionelt identisk med dagens udgave, men med fire helsides annoncer personligt henvendt til modtageren. Det krævede nattearbejde, efter at de to aviser var lagt.


  2. En personlig hilsen fra Danske Banks direktør i hhv. Sverige og Norge – leveret på en specialdesignet tablet.


  3. En skræddersyet website – skræddersyet, fordi der var tale om over 400 websites med relevante informationer og artikler tilpasset den enkelte samt præsentation af toplederens bankrådgiver-in-spe.

”12 personer var været direkte involveret i kampagnen, og de har kunnet trække på Mediacoms kompetencer, bl.a. vores indsigtsfolk,” siger Morten Kristensen.