International pris for 10. gang til dansk samarbejde

peng

Den digitale pris, Site of the Day fra FWA, uddeles så ofte, at det er antallet af priser, der kigges på. Og nu har en dansk kunde og et dansk bureau fået prisen et to-cifret antal gange.

B&O høster, grundet et skuffende regnskab, bestemt ikke stor hæder i bl.a. danske medier. Men på den award-vindende side er der – med dansk bureaubistand – helt anderledes positive takter.

Samarbejdet mellem B&O Play og Hello Monday har siden lanceringen af B&O Play for et år siden, høstet udmærkelser i både ind- og udland. Hæderen er tilfaldet en række produktsites, der præsenterer Bang & Olufsens seneste satsning. 

Også i år fortsætter pris-regnen. Nu præmieres produktsitet for ”kronjuvelen i B&O Plays portefølje”, musikanlægget BeoPlay A9, med den digitale pris, Site of the Day fra FWA.

Den aktuelle pris er den foreløbigt 10. FWA, som B&O Play og Hello Monday har vundet i fællesskab, og udmærkelsen falder sammen med en vækst for B&O Play-brandet, der understreger, at successen ikke alene er digital, men også kommerciel.

BeoPlay A9 produktsitet tjener flere formål. Det skal bringe forbrugerne så tæt som muligt på produktet og give dem en fornemmelse af at kunne interagere med produktet på tværs af den afstand, der er mellem det fysiske produkt og den digitale platform. 

Samtidig skal sitet inspirere. BeoPlay A9 er en højtaler, der er designet med afsæt i den danske møbeltradition. Derfor er det væsentligt at vise den i miljøer, hvor designet kommer til sin ret.

Endeligt krydres oplevelsen med musik, i form af playlists fra musiktjenesten Spotify, så brugerne forlader sitet med en vedvarende oplevelse.

Jakob Kahlen, partner og kreativ direktør i Hello Monday, roser kunden for at sætte barren højt, hvilket ikke kun gør projekterne gode, men også sjove at arbejde med:

”B&O Play er på mange måder en ønskekunde, når det kommer til digitale projekter. Der har fra starten været bred enighed om, at hovedformålet er at producere digitalt kvalitetsindhold, der kan indgå på tværs af  B&O Plays kanaler, og arbejde med udtrykket, så brugerne får en oplevelse, og ikke må trækkes med kontekstløse pack shots af produkterne.”

Han suppleres af Michael Rying, Head of eCommerce ved B&O Play, der oplyser, at bureauet har været med til at tegne B&O Plays digitale tilstedeværelse siden lanceringen af det første produktsite.

”Vi arbejder dedikeret med content marketing – altså det at skabe kvalitetsindhold, der giver besøgende på vores sites en god oplevelse, og inspirerer til køb. Hello Monday har fra første færd været med til at skabe og udfordre vores digitale dagsorden.