Af Peter Engholm 25@mail.dk

I sidste måned blev det til en DIA-gevinst og sideløbende international omtale. I går fik ”The Generous Store” så en førstepris ved social media prisen The Bees Award i San Francisco.

Med en shortliste præget af globale brands som Nike, Microsoft, Ford, eBay og Visa har social media prisen, The Bees Awards, slået sit navn fast.

I går i San Francisco blev prisen uddelt for tredje gang, og for første gang var der en dansk vinder.

Robert/Boisen & Like-minded’s kampagne “The Generous Store” for Anthon Berg vandt førsteprisen i kategorien ‘Best Use of Social Media Platform’.

The Generous Store var en butik, der en februardag eksisterede i fem timer på Købmagergade i København, hvor man betalte med gode gerninger for sin chokolade.

Bureauet blev i The Bees Award nomineret i to kategorier for casen – ikke blot “best use of …”, men også i “Best Engagement with Customers”.

“Vi er meget stolte. Shortlisterne består af virkelig gode arbejder udviklet af bureauer, vi ser op til. Og så er det rart at blive bekræftet i, at platformen ‘You can never be too generous’ fungerer i en international kontekst. Det ved vi betyder meget for Anthon Berg”, siger Søren Christensen, partner i Robert/Boisen & Like-minded.

The Bees Award havde indsendelser fra mere end 40 lande, og juryen bestod af sociale medie eksperter fra 15 lande, heriblandt danske Jonas Klit Nielsen fra Mindjumpers.

Kampagnen, der er udviklet af Robert/Boisen og eksekveret i samarbejde med Molamil, Gobsmack, OMD og Essencius, fik i sidste måned en Danish Internet Award i kategorien Consumer Goods. Casen er desuden blevet eksponeret 4 mio. gange på Twitter, Facebook, blogs og nyhedssite – og den er indsendt i flere kategorier til Cannes Lions i næste måned.

Vindercasen kan ses her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club