International startup på jagt efter bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Pro: En startup har netop valgt et lille dansk bureau til Facebook-annoncering og fravalgt mediabureauerne. Nu går virksomheden på jagt efter et brandingbureau og et par andre bureausamarbejdspartnere.

Twinbody er en dansk startup, der sidste år lancerede en app på det amerikanske marked.

”Tanken bag app’en er at skabe et socialt netværk for de, der ønsker et vægttab. Ligesom Vægtvogterne, bare online i stedet for offline. Vi er lidt som en slags Instagram for vægttab,” siger Jørgen Damgaard-Hansen, stifter og direktør i Twinbody, som virksomheden hedder.

Twinbody har netop fået en kapitalindsprøjtning fra to private investorer, Tommy Gundelund Jespersen og Erik W. Pedersen, der tilsammen har skudt 4 mio. kr. i virksomheden.

Sidste år fik Twinbody et kapitalindskud på 2,5 mio. kr.

Fokus på influencer marketing har givet succes
125.000 har downloadet og registreret sig i Twinbodys app, primært på det amerikanske marked. Ambitionen er at mangedoble denne vækst inden for 2018.

Metoden til at komme ud til målgruppen har været at fokusere på influencer marketing.

”Vi er vokset ved at skabe relationer med influencers i USA. Tilgangen har været at designe social media-relationer og lave aftaler med micro influencers, som er ret store her i forhold til i Danmark,” siger Jørgen Damgaard-Hansen.

Nu vil Twinbody et skridt videre i sin markedsføring, og man har derfor netop fundet et dansk bureau og er på jagt efter endnu et.

Svært at finde influencer-kompetencer
Efter at have haft møde med en del af de store danske mediabureauer har virksomheden valgt det lille bureau TheMarketingGuy med fire ansatte.

”Vi vil gerne supplere vores influencer marketing med Facebook-annoncering og for eksempel sponsere opslag, som kommer direkte fra vores influenter. Og vi vil gerne styrke vores influencer-strategi i forhold til nye måder at integrere data i Facebook og Instagram,” siger Jørgen Damgaard-Hansen og fortsætter:

”Vi havde møde med flere mediabureauer, og jeg var overrasket over, at det er så svært at finde kompetente folk, som har arbejdet med influencers, hos mediabureauerne.”

Jørgen Damgaard-Hansen fortæller videre, at man ikke var interesseret i at gå ind i en tung proces med et bureau, men gerne vil i gang med det samme.

”TheMarketingGuy er specialister i Facebook, og de er et mindre, meget kompetent hold, der har den nødvendige erfaring for os, det vil sige målrettet USA, app installs og freemium-erfaring med referencepunkter mod influencers. Vi sætter samtidig pris på et mindre team af Facebook-specialister til den her opgave, og det passer godt til os, at der ikke er account managers, vi skal igennem”.

Leder efter branding-bureau
Lige nu søger Twinbody efter en growth manager, der får det overordnede marketingansvar, samt ansvar for bureaustyring, den sociale influencer-strategi samt in-app growth hacking. Desuden leder man efter en chief technology officer.

Sidst men ikke mindst skal man primo 2018 ud at lede efter et brandingbureau

”Vi kommer til at rekruttere et branding-bureau i Q1 eller start Q2 til at gøre vores brandstory stærkere. Vi har en meget funktionel tilgang til vores produkt, men har en enorm styrke i vores brugeres emotionelle forståelse af det, som vi ikke er stærke nok til at kommunikere i dag,” siger Jørgen Damgaard-Hansen og tilføjer, at man også kigger på samarbejdspartnere inden for app marketing og ASO (app store optimization, app analytics og in-app growth hacking).

Twinbody har fem ansatte og er beliggende ved Founders House på Islands Brygge.