Internationale priser til Danske Spil

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Danske Spil har med bureauhjælp udviklet en app, som nu har høstet international anerkendelse.

En stribe glade bureaufolk kunne i sidste uge drage hjem fra London med hæder i bagagen.

Danske Spils Oddset-app vandt nemlig kategorien ’Best native app’ ved den internationale prisuddeling for spiludbydere, EGR Marketing & Innovation Awards – og bag app’en står bureauet Shape.

”Da vi i sin tid påbegyndte arbejdet sammen med Danske Spil, var målsætningen at bygge en platform, som kunne begå sig med de store internationale spillere, som opererer på det danske marked,” siger partner og designchef Nicolas Linde til Bureaubiz.

Blandt konkurrenterne var således Unibet, Ladbrokes, Mr Green og LeoVegas, og det er ifølge Nicolas Linde i sig selv stort, at en app, der alene opererer på et så lille marked som det danske kan være med blandt de internationale sværvægtere.

”At vinde den største pris inden for betting-branchen beviser, at Oddset-appen ikke blot kan konkurrere med de allerbedste, men ligefrem slå dem og stå tilbage som den allerbedste betting-app.”

Oddset-app’en har mere end 250.000 downloads og har ifølge Danske Spil knyttet kunderne tættere til brandet og øget deres engagement, så et besøg i app’en i gennemsnit varer i mere end 15 minutter.

Endnu en pris til Danske Spil
Hos Danske Spil glæder Frederik Skov, der er produktchef for Oddset, sig ligeledes over at have givet de store internationale konkurrenter baghjul.

”Det er kun lidt over to år siden Shape og Danske Spil lancerede appen. At vi allerede nu, som det første lotteri nogensinde, modtager bookmakernes Oscar for vores arbejde med appen spreder glæde, stolthed og motivation blandt hele teamet, og er samtidig en indikation om et suverænt partnerskab mellem Shape og Danske Spil.”

Danske Spil vandt også i kategorien ’Innovation in compliance and responsible gambling’ over internationale spiludbydere som Betway og Kindred Group (Unibet).

Der blev i forbindelse med EGR Marketing & Innovation Awards den 20. juni uddelt priser i 20 kategorier, herunder Innovation in sports betting, Best omni-channel solution, Mobile marketing campaign og ikke mindst Brand of the year.