MyResearch, tyske LeGo Research og norske Perceptor har taget første skridt i retning af et strategisk samarbejde. Parterne vil fokusere på at udveksle ideer og viden for at bringe de praktiske kundeløsninger op på et endnu højere niveau, samtidig med at virksomhederne i netværket bibeholder deres uafhængighed. Fokusområderne i samarbejdet bliver idégenerering og udvikling af værktøjer og løsninger.
“Jeg ser store muligheder for at, vores kunder vil få gavn af den nye viden vi nu får adgang til, f.eks. inden for Customer Management-området, herunder shopperanalyser. Derudover er vi glade for at have mødt virksomheder, der deler vores forståelse for kvalitet og indsigt. Vores analyseprojekter i Tyskland og Norge vil uden tvivl drage fordel af dette samarbejde”, siger Mogens Østergaard, adm. direktør for MyResearch.
“Et af de første fælles indsatsområder bliver at tilbyde MyResearch’s digitale undersøgelse, MyDigitalConsumerStudy, på det tyske og norske marked. Gennemførelsen af denne undersøgelse i flere lande vil kunne give vores kunder indsigt i “den digitale nationalitet”, siger Lenard Goedeke, adm. direktør i LeGo Research.
Han suppleres af Leif Henrik Husom, grundlægger og ejer af Perceptor fra Norge.
“”Man behøver ikke være stor for at tænkte stort. Kloge mennesker tænker kloge tanker. Kunder sætter i stigende grad spørgsmålstegn ved værdien af standardiserede løsninger fra de større analyseudbydere. Deling af viden og erfaring på tværs af landene vil være til fordel for vores lokale kunder, uden at de behøver at købe hele pakken,” siger Husom.
“Næste indsatsområde bliver at eksportere MyImage undersøgelsen, som er en imageundersøgelse, også etableret af MyResearch, der afdækker marketingansvarliges syn på reklame-, media- og web-bureauer”, siger Mogens Østergaard.
Parterne annoncerer, at de forventer at flere analysevenner snart bliver en del af netværket.