Intersport sadler om og vælger leadbureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Sportskæden skal ud af profilgrøden. Omkring 10 bureauer har leveret til Intersport. Nu skal et leadbureau sikre en rød tråd i markedsføringen. Også et nyt digitalbureau er kommet til.

Intersport fik sidste år en ny ledelse, der bl.a. ønskede at styrke markedsføringen.

Ny marketingchef blev Line Lip, der nu kan præsentere Intersports nye leadbureau; Marketsquare.

Dertil er kommet et digitalbureau. Men først leadbureauet:

”Sportsforretninger kan forekomme ens, og vi ville gerne starte på en frisk og på en ny måde: Ved at adskille os fra de øvrige og ved at have en rød tråd i vores markedsføring,” siger Line Lip.

Den røde tråd var nødvendig, fordi Intersport har en bred vifte af bureau-samarbejdspartnere:
”Da jeg tiltrådte, kunne jeg se, at 10 bureauer eller flere leverer – eller har leveret – på forskellige platforme. Også af dén grund var det vigtigt for at os at få et leadbureau,” siger Line Lip.

Hun havde kaffemøder med en række bureauer, og på dén baggrund bad hun Marketsquare om et egentligt oplæg.

”Marketsquare har ikke kun indsigt i detail, men kunne også spotte, hvor vi har behov for at blive støvet af. De blev i første omgang valgt til at lægge den røde tråd på tværs af alle kanaler i vores fremtidige kommunikation, men vi har siden også bedt dem om at implementere og eksekvere,” siger Line Lip.

Intersport er en del af verdens største sportskæde, der har payoff’et Sport to the people. Denne platform har Kunde & Co skabt, men det bliver Marketsquares opgave at gøre dette levende.

”Vi bevæger os væk fra Kunde & Co’s platform, men vi bevæger os ikke væk fra dét, som vi er del af – vi skal bruge denne styrke, og taglinen skal udleves,” siger Line Lip.

Hun suppleres af strategi- og kontaktchef hos Marketsquare, Malene Leth.

”Vi er stolte af, at Intersport har valgt netop os og sætter stor pris på de ambitioner og den kemi, der er i vores samarbejde. Vi er i fuld gang og snart klar til launch af en ny kommunikationsplatform, som vi ruller ud på tværs af forskellige kanaler. Intersport har på verdensplan mere end 5.500 butikker, og det giver nogle interessante muligheder.”

Det lille reklamebureau Pryhl har hidtil bistået med både den overordnede kommunikation og katalogproduktion. Intersport vil fortsat arbejde sammen med bureauet, men det bliver i form af opgaveløsning på lokalt plan.

Hesehus har i gennem tre år været Intersports webbureau. Men samarbejdet stoppede, og mod slutningen af 2015 valgte kæden nyt bureau. Ikke efter en bureaukonkurrence, men bl.a. ud fra hvem, der let kunne løbe videre med stafetten.

Valget faldt på Struct – et bureau, der blev blev dannet for et års tid siden af Jakob Kruse og Mads Brohus. Disse to lagde i sin tid, sammen med Lars Hedal, navn til Hedal Kruse Brohus, som nu hedder Hesehus.

Kruse og Brohus trådte ud af firmaet i 2014 og stiftede sammen med Peter Melchiorsen (også tidl. Hedal Kruse Brohus) Struct.