Hedel Kruse Brohus føjer nu Intersport til en kundeliste, der i forvejen tæller bl.a. Matas, Inspiration og SuperBest.
Intersport har nemlig – efter en udbudsrunde – valgt det fynske webbureau til at løfte ”kædens ambitiøse onlinemål,” som det hedder i en pressemeddelelse.
”For os er det vigtigt at få en fremtidssikret webløsning, der kan sikre os en førende online position. Vi har en meget ambitiøs e-handelsstrategi, og vi er overbeviste om, at Hedal Kruse Brohus kan levere design, platform og udvikling, så vi når vores mål” siger E-commerce Manager fra OBI Sport, Anders Kahr Kvorning.
OBI Sport skal drive Intersports nye webløsning, der efter planen skal præsenteres for de sportsglade kunder i slutningen af 2013. En del af strategien er at overføre kædens stærke positionering til nettet, så Intersport også online fremtræder som eksperterne inden for multisport. Webshoppens sortiment vil i videst muligt omfang svare til sortimentet i de fysiske butikker, og kunderne kan forvente et højt vidensniveau om produkterne bl.a. i form af detaljerig produktinformation.
Intersport håber med den nye webshop at øge trafikken og indtjeningen i såvel de fysiske butikker som den nye webshop. Hedal Kruse Brohus kan i den forbindelse trække på erfaringen som onlinesamarbejdspartner for bl.a. Europas førende leverandør af arbejdstøj, Kwintet, og den danske modeleverandør, BTX.