Intersport vælger nyt webbureau

Peter Engholm
25@mail.dk

En ny webshop skal øge trafik og indtjening alle butikker, både online og fysisk. Og efter en udbudrunde har kæden valgt et bureau til at designe og udvikle shoppen.

Hedel Kruse Brohus føjer nu Intersport til en kundeliste, der i forvejen tæller bl.a. Matas, Inspiration og SuperBest.

Intersport har nemlig – efter en udbudsrunde – valgt det fynske webbureau til at løfte ”kædens ambitiøse onlinemål,” som det hedder i en pressemeddelelse.

”For os er det vigtigt at få en fremtidssikret webløsning, der kan sikre os en førende online position. Vi har en meget ambitiøs e-handelsstrategi, og vi er overbeviste om, at Hedal Kruse Brohus kan levere design, platform og udvikling, så vi når vores mål” siger E-commerce Manager fra OBI Sport, Anders Kahr Kvorning.

OBI Sport skal drive Intersports nye webløsning, der efter planen skal præsenteres for de sportsglade kunder i slutningen af 2013. En del af strategien er at overføre kædens stærke positionering til nettet, så Intersport også online fremtræder som eksperterne inden for multisport. Webshoppens sortiment vil i videst muligt omfang svare til sortimentet i de fysiske butikker, og kunderne kan forvente et højt vidensniveau om produkterne bl.a. i form af detaljerig produktinformation.

Intersport håber med den nye webshop at øge trafikken og indtjeningen i såvel de fysiske butikker som den nye webshop. Hedal Kruse Brohus kan i den forbindelse trække på erfaringen som onlinesamarbejdspartner for bl.a. Europas førende leverandør af arbejdstøj, Kwintet, og den danske modeleverandør, BTX.