Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Lowe og Deutsch lægges sammen - med sidstnævnte som det fortsættende bureau i USA.

Under ledelse af IPG’s topchef, Michael Roth, har holdingselskabet nu besluttet af fusionere to af sine netværk.

Det drejer sig om Lowe Worldwide samt Deutsch og ideen er, at styrke Deutsch’s globale rækkevidde samt styrke Lowe Worldwide på det amerikanske marked.

Inden for de seneste måneder har de to da også arbejdet sammen på en konkurrence om Novartis og diskuteret et samarbejde om Deutsch’s Kodak-budget.

Konstruktionen er, at Deutsch bliver det fortsættende bureau i USA under ledelse af Deutsch-folk, mens Lowe Worldwide’s ledere fortsætter som gruppens overordnede ledelse.

Derfor får fusionen ingen konsekvenser for Lowe i England.

I Danmark er Lowe Friends dansk ejet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club