Irmas nye marketingchef, Rikke Hyldsberg Søgaard, slog i sidste uge fast, at kæden skal være mere til stede dér, hvor kunderne er.
”Vi skal være mere brandende og mindre taktiske i vores kommunikation,” lød det – og som sagt, så gjort.
I denne uge er Irmas tilbudsavis ude – intet nyt i dét, men alle varer i avisen er økologiske. Det markerer Irma med en film, hvor man har omdannet en baggård i København til et økologisk landbrug. Det sker med målet om i denne uge at runde 50 pct. økologi-andel i mindst én butik.
”Vi vil tilbage til Irmas historie med at vise holdning. Her fortæller vi en historie snarere end at kommunikere tilbud. Formatet er skabt til at leve på nettet og ikke til print eller et kort spot på TV 2 Lorry. Vi bringer økologien tættere på københavnere – det er ikke noget, vi postulerer, men noget vi reelt vil gøre i denne måned. På en involverende og inddragende måde,” siger Rikke Hyldsberg Søgaard.
Bag filmen står Konstellation & Republica, og her siger kreativ direktør, Clare McNally:
”Vi overraskede familierne, der bor i Sankt Pauls Gade i København, med et økologisk landbrug. De vågnede op til høns, grise, en ko, en ged – og økologisk morgenmad fra Irma. Beboerne fik en fin dag ud af det, børnene elskede det – og vi nød at filme det. Vi ser det som et resultat af, at Irma ikke beskæftiger sig med økologi, fordi det er trendy, men fordi de gerne vil ændre mindsets og gå nye veje inden for økologisk landbrug og produkter.”
Filmen er produceret af Produced By.