Af Peter Engholm 25@mail.dk

Poul Mikkelsen, partner i DDB: En fyldt plasticpose uden for en Irma i hånden på en sød pige en råkold onsdag med ordet SULTEN? Det er sgu i orden

Bureaubiz fortsætter serien “Dén ville jeg ønske, jeg havde lavet”, hvor kreative sætter fingeren på et stykke overbevisende kommunikation, der kun har én større ulempe: At det ikke er lavet af dem selv – eller af nogen på deres bureau.

I sidste uge fremhævede Aurora Youngsters-vinderen Ditte Grandjean et stykke kreativt arbejde. Denne uge tilhører hendes modsætning – hvad angår brancheerfaring. Næste år er 25 året for dannelsen af Nielsen, Mikkelsen & Duus, som i 1991 blev en del af DDB (Needham).

“Hvilken kampagne ville jeg gerne have lavet? Det ville være nærliggende at pege på en af de nye SAS film, hvoraf jeg iøvrigt bedst kan lide den med Uffe. Eller den linje, Partners har lagt for Nykredit – lidt rigeligt planket, men alligevel dejligt at se lækkert arbejde fra Partners igen. Længe siden”, siger Poul Mikkelsen, der følte sig udfordret til at vælge noget usædvanlig – og ikke stort:

“Jeg har valgt en plastpose fra Irma – og Umwelt, formoder jeg. Den er hvid, og der står kun et enkelt ord på den. “SULTEN?” Det er helt inde i essensen af Irma – og det, Irma og jeg har sammen. Vi er så knaldet i låget med medieudviklinger på microniveau, at vi står i fare for at overse, at vi på macroniveau stadig har helt almindelig adfærd og behov, der ikke har udviklet sig siden vores skabelse. En fyldt plastic pose udenfor en Irma butik i hånden på en sød pige en råkold onsdag med ordet SULTEN?, det er sgu i orden. Den kunne og ville jeg gerne have lavet,” siger Poul Mikkelsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club