På den korte bane sker der ingen forandringer med Irmas tilbudsavis, selvom produktionen nu flytter fra Umwelt til Uncle.
Irma har længe søgt at differentiere sin avis i forhold til andre, og den kreative udformning vil blive fortsat. Men på sigt kan der ske store forandringer – hvis ellers Irma lykkes med sine bestræbelser på at flytte tilbudskommunikationen over på online og andre medier.
“Vi hører til i storbyen, hvor man finder aller flest husstande med “Nej tak”, så derfor arbejder vi med at flytte vores tilbudskommunikation over i først og fremmest online-verdenen. Om tilbudsavisen som sådan bliver overflødig kan jeg ikke sige. Men vi håber i hvert fald at kunne overflødiggøre den fysiske distribution”, siger marketingchef Gitte Matzen, Irma.
Det er dog meget svært at sige, hvordan det hele kommer til at se ud.
“Vi holder lige nu møder med en masse kloge mennesker men for dem som for os gælder, at der er tale om en lang og uprøvet rejse. Vores avis er blandt de bedste til at skabe trafik og det skal vi selvfølgelig sikre, at vi ikke taber”, siger Gitte Matzen og tilføjer, at avisen i første omgang kan udvikle sig til i højere grad at inddrage online-universet i kommunikationen.