Isobar hjælper Banknordik med kampagne om drømme

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

En ny kampagne fra BankNordik skal hjælpe danskerne med at gøre drømme til virkelighed. Uitch Iscratch har lavet kampagnefilmen. Se den her.

BankNordik lancerer i disse dage en kampagne, der skal  hjælpe danskerne med at give deres drømme liv.

Kampagnen, der netop hedder ’Giv din drøm liv,’  består af en film, som er lavet af Uitch Iscratch og sitet Drømmeskyen. På Drømmeskyen kan forbrugeren se 12 drømme, hvor man kan finde inspiration til sin egen drøm. Det kan f.eks. være jordomrejser, orlov, karriereskifte eller ny bolig.

https://www.youtube.com/watch?v=Eb9BA_hhUug&t=9s  

Drømmene i værktøjet er udvalgt ud fra en analyse, som BankNordik har fået lavet af Yougov, der har undersøgt, hvad danskerne drømmer om.

Under hver drøm er der en række tips til, hvad man skal overveje for at kunne gøre drømmen til virkelighed. Disse tips og overvejelser kan man downloade som en pdf – og eventuelt medbringe pdf’en på det møde i banken, som man har mulighed for at booke via værktøjet, skriver BankNordik i en pressemeddelelse.

 
”I disse anderledes tider er det vigtigt, at vi husker at drømme, men mange tror desværre, at vores drømme er uopnåelige. Hos BankNordik vil vi gerne hjælpe danskerne og vise, at det ikke er umuligt at gøre sin største drøm til virkelighed,” siger Turið Finnbogadóttir Arge, forretningsdirektør i BankNordik.

Emotionelt indtryk
Bureauet bag kampagnen er Isobar, der tidligere har hjulpet BankNordik med kampagnen ’Volapykfri bank’. Isobars creative director, Peter Porsmose håber, at filmen og kampagnen efterlader et ”stærkt, emotionelt indtryk, der inspirerer og maner til refleksion, og han tilføjer:

”Vi finder måske ud af, at vi ikke står alene i livet med drømmene og håbene. Og dét er en stærk følelse, der kan få os til at handle.”

Kampagnen kører på sociale medier, online og som på TV2 Play og DPlay i udvalgte uger frem året ud.