Italiensk luksusbilmærke vil styrke kundeoplevelsen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Maserati har valgt et konsulentfirma til at stå for brandstrategi og eksekveringen af samme på alle digitale kanaler.

Den italienske producent af luksusbiler, Maserati, har valgt Accenture Interactive til på globalt plan at skulle styrke kundernes oplevelse med bilmærket.

Formålet er at øge det globale salg og styrke Maseratis brand i hele verden og det skal ske ved at styrke kundeoplevelsen på tværs af alle digitale kanaler.

Det er Accenture Interactive i London, der bliver ansvarlig for digital brandstrategi, digital reklame, produktion af digitalt indhold, kampagnestyring og analyse. Det sker i samarbejde med Karmarama, der er et datterselskab til Accenture.

”Accenture Interactive vil indføre og forbedre datadrevet markedsføring og digital analyse i Maseratis kerneforretning, hvilket vil gøre det muligt for alle afdelinger – ikke kun salg eller kundeservice – at være mere kundeorienteret,” skriver de i en pressemeddelelse, som fortsætter:

”Accenture Interactive vil udvikle skræddersyet digitalt indhold, der skal engagere nuværende og fremtidige kunder og samtidig give Maserati den dybe indsigt, der skal til for at skabe individuelt tilpassede kundeoplevelser.”

Fokus for indsatsen vil ifølge Maserat ligge på otte markeder, der inkluderer USA, Kina, Tyskland, England og Mellemøsten.

Fra Maseratis globale marketingchef, danske Jacob Nyborg, der har base i Italien, lyder det:

“Vi er stolte over, at vi allerede i dag er kendt for at levere en særlig kundeoplevelse, men vi er forpligtet til konstant at forbedre alle interaktioner med nuværende og potentielle kunder.”

Han fortsætter:

“Som kunde hos Maserati får – og forventer – man en særlig oplevelse. Vi ønsker at engagere vores kunder endnu mere på tværs af alle kanaler, fra medier til eftersalg. Derfor valgte vi Accenture Interactive. De har evnen til at håndtere vores relationer med kunderne på en helhedsorienteret måde, så vi kan levere gode, autentiske, relevante og sammenhængende interaktioner med vores kunder.”

Maserati vil arbejde sammen med et team fra Acenture Interactive hvor bl.a. datadrevet marketing og digitalt, kreativt arbejde vil blive leveret af Accentures datterselskab, Karmarama.