IUM skifter topchef

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Samtidig omstrukturerer man, så der bliver færre mellemledere og i stedet seks managing partners. En af dem er netop blevet ansat og en anden starter til februar. Se her hvem det er.

Mediabureauet IUM starter det nye år med en omstrukturering.

Det betyder, at Heine Jørgensen bliver ny CEO i stedet for Michael Thim, der fremadrettet vil koncentrere sig om rollen som nordisk CEO for Mediabrands-paraplyen.

Heine Jørgensen hentes til København fra Aarhus, hvor han var direktør for Mediabrands.

IUM kom ind under Mediabrands i 2014, hvor Michael Thim samtidig blev nordisk CEO samtidig med, at han beholdt kasketten som CEO for Mediabrands.

Det har betydet, at der er kommet en del mellemledere i Mediabrands, så fremadrettet er det kun Heine Jørgensen, der refererer til Michael Thim.

”Vi omstrukturerer så vi får færre mellemledere. På den måde kommer medarbejderne tættere på den daglige ledelse, og kommer til at se sig selv mere som IUM end som Mediabrands.” siger Heine Jørgensen

Den nybagte CEO fortsætter:

”Det gælder også mig selv, der repræsenterede Mediabrands og dermed f.eks. også reklamebureauet Marvelous. Nu kan jeg og medarbejderne i IUM fokusere på IUM og Mediabrands vil fungere som koncern back-end og administration.”

Omstruktureringen betyder, at man har samlet de tidligere mellemleders funktioner hos seks managing partnere, som til gengæld får nogle større teams under sig.

Det er Peter Sevel, Søren Als og Jan Sørensen. Desuden er Kristian Vejborg tiltrådt den 2. januar som managing partner og chef for Insights og Analyse. Han kommer fra Kapacity A/S og har tidligere været research director hos OMD.

Endvidere starter endnu en managing partner for client og digitalt den 2. februar. Det er Justin Nlynarski, der har arbejdet ved UM (det ene globale netværk bag IUM, red.) i Dubai.

Den sjette managing partner er efterfølgeren til Heine Jørgensen i Aarhus. Det bliver meldt ud snarest, hvem det bliver.

Den nye ledelseskonstruktion signalerer en naturlig justering af forretning, struktur og strategi til markedets fremtidige behov, siger Michael Thim, der altså træder ud af den daglige drift:

”Vi styrker IUM som den centrale enhed i Mediabrands-paraplyen og som omdrejningspunkt for alle de forskellige ydelser, vi tilbyder kunderne. I den forbindelse omorganiserer vi ledergruppen, så vi bedst muligt imødekommer de kundebehov, som tidens nye fænomener bringer med sig,” siger Michael Thim, CEO for Mediabrands.