IUM vinder to bilmærker fra Carat og Vizeum

Peter Engholm
25@mail.dk

Peugeot i Danmark styrer nu også Sverige, og det skabte behov for forandringer. Ud over et bureauskift er der kommet en ny marketingchef, og den hidtidige er blevet forfremmet.

Danmarks næststørste bilmærke og Danmarks hastigst voksende bilmærke – Peugeot og Mitsubishi – har valgt nyt mediabureau. Og valget omfatter også Peugeot i Sverige.

”Det svenske marked for Peugeot blev lagt ind under dansk ledelse i sommer. Jeg blev i den forbindelse marketingdirektør for Peugeot i både Danmark og Sverige. Dermed havde jeg et andet og større budget at optimere på, og vi afholdt derfor en bureaukonkurrence, som IUM vandt,” siger Torben Rønler, Peugeots marketingdirektør.

Han tilføjer:

”Vi har været glade for vores bureaupartnere i både Danmark og Sverige – i begge tilfælde langvarige relationer. Så det var den nye organisation – og på ingen måde utilfredshed – der var årsagen til at kigge på mediabureauer.”

IUM fik ved samme lejlighed også budgettet for Mitsubishi – et mærke, der var døende i Danmark, men som med Space Star-modellen har fået nyt liv. Fra et personbilsalg på 80 de første 11 måneder i 2013 til over 2.000 i samme periode i år.

Der har været skiftedag på begge mærker, idet Carat hidtil har haft Peugeot, mens Vizeum har haft Mitsubishi.

Med forfremmelsen af Torben Rønler fik Peugeot Danmark desuden en ny Head of Marketing i form af Marianna Sabotkovska, der kom fra Danske Bank, hvor hun var Senior Marketing Consultant. Forinden har hun været hos Kunde & Co.