Jan Duckert: Dell fyldte mindre i 2007

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Den største fremgang i People Group stod RelationsPeople for. Bureauet bevæger sig mere og mere over i konsulent-verdenen.

Jan Duckert er træt af at høre på skeptiske udsagn om Dells betydning for People Group.

“Der er nogle, der forsøger at udlægge det til en dårlig forretning at have Dell som kunde. Til det kan jeg kun sige: Dell er godt nok en stor kunde, men vi vil meget hellere have dem på kundelisten end være foruden. Og kan vi gøre os fortjent til at de lægger flere opgaver hos os, så tager vi meget gerne imod”, siger Jan Duckert.

Ifølge Bureaubiz’ oplysninger udgør Dell omkring 40 pct. af forretningen, hvilket betyder, at selv helt uden Dell ville People Group stadig være et af landets to største bureauer.

Jan Duckert vil dog ikke kommentere på Dells andel, men siger dog, at den er blevet relativt mindre i 2007.

“Dell’s forretninger er steget i 2007, men omfanget af andre kunders forretning er steget mere”, siger Jan Duckert og tilføjer, at der ikke er noget nyt at tilføje til spillet om Dells globale budget. WPP Group vandt i slutningen af 2007 budgettet til en værdi af 22 mia. kr. over tre år på løftet om at danne et helt nyt bureau til serviceringen af Dell.

“Vi har skabt et system til Dell, som er enormt effektivt, og det er vores klare forventning, at vi også i fremtiden kommer til at spille en rolle for Dell”, siger Jan Duckert.

Dell arbejder først og fremmest med to bureauer i gruppen: AdPeople og NetPeople.

AdPeople opnåede en fornuftig fremgang i 2007, mens NetPeople oplevede en let tilbagegang i bruttoavance.

Udgangspunktet for hele gruppen, Wibroe, Duckert & Partners, opnåede en moderat fremgang i bruttoavance og en bundlinje-fremgang på 12 pct.

Den mest markante fremgang i gruppen stod RelationsPeople for.

“Der er tale om en bemærkelsesværdig fremgang på omkring 50 pct., og den er begrundet i, at man har evnet at udvikle stadig flere forskellige ydelser, som reelt bringer bureauet mere og mere over i konsulentverdenen frem for et mere almindeligt pr-bureau”, siger Jan Duckert.