Jan Duckert: Ok ikke at tjene penge et år eller to

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Brancheklip: Selv skal Jan Duckert ud af en lidt pensionist-agtig tilværelse og fungere som en af 7 strategiske senior-rådgivere i Partners.

Wibroe, Duckert & Partners har formentlig aldrig oplevet at have underskud. Det kom tæt på sidste år, hvor man landede på et 0-resultat, og spørgsmålet er, hvordan 2013 kommer til at gå.

Adskillige spektakulære kundetab har præget det seneste års tid uden at der er kommet nye til. Og samtidig investerer man i nye kræfter og skiller sig af med andre.

Om det bliver til et underskud er ikke til at sige – men Jan Duckert toner i hvert fald forventningerne ned i Børsen i dag, hvor den nye adm. dir. Louise Knauer, udlægger strategien om at flytte bureauet væk fra den klassiske reklameindustri (læs mere her).

I en sidehistorie siger Jan Duckert:

“Vi har altid styret bureauet efter konkurrencekraft og betragtet økonomien som en konsekvens. Derfor tager vi det ikke så højtideligt, at vi ikke tjener penge et år eller to. Vi har eksisteret i mange år og vi har penge i kassen. Det er meget bevidst, at vi investerer i en ny kurs.”

Selv skal han til at spille en ny rolle som en af 7 strategiske seniorrådgivere, som skal tegne bureauet udadtil – en anderledes rolle end den, som den 66-årige bureauejer ellers var slået ind på i de seneste år.

“Ja, dér havde jeg en mere retirement-agtig tilgang, men der er jo sket det på ganske kort tid, at tæppet er blevet trukket væk under reklamebranchen, og så bliver man nødt til at tænke nyt,” siger Jan Duckert til avisen.

Børsen MedieMarked p.8-9