Jangaard og Mark er kommet over radaren

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Branchefolk i medierne: Mikkel Jangaard og Marie Mark får lov at deltage i budrunder, selvom det normalt er bureauer med over 10 ansatte, der inviteres.

Mikkel Jangaard og Marie Mark – der står bag kampagnen ’Tal ordentligt’ for Call me, som vandt en True Award – bliver portrætteret på bagsiden af Børsen Mediemarked i dag.

For de to iværksættere, der tilsammen hedder Jangaard, Mark & Ko, er det blevet til fire kreative priser på bare to år. Den succes har gjort, at de to partnere fra at blive overset, nu er med i flere budrunder.

“Hidtil har vi kæmpet med at ligge under radaren, når der bliver indkaldt til konkurrencer. Det er næsten altid per definition de ti største bureauer, der bliver inviteret. Men nu er vi kommet med i flere budrunder, så der sker noget”, siger Mikkel Jangaard, der er tidligere kreativ chef på Grey København og Winwin.

Jangaard og Mark, der også har lavet opgaver for Seat og Jensens Køkken, har ingen ambition om at blive større, men befinder sig godt med kun at være to plus et stort netværk af freelancere (Børsen Mediemarked, bagsiden).