Af Peter Engholm 25@mail.dk

Fire måneder som konstitueret adm. direktør for bureauet er nu konverteret til en mere varig stilling. Thrane-Møllers post som bestyrelsesformand i Integral berøres ikke umiddelbart.

Der blev reelt taget forskud på de gode grunde til at udpege Jens Thrane-Møller som adm. direktør for SP3, da han i maj blev valgt som foreløbig afløser for Jakob Andersson, der fratrådte for at prøve “noget helt nyt”.

Jens Thrane-Møller havde indtil da kørt et konsulentforløb med bureauets ledelse, inkl. et parløb med Jakob Andersson – og som konstitueret direktør bistod han også i processen med at finde en ny adm. direktør.

Derfor er det så som så med overraskelses-elementet i, at Jens Thrane-Møller er den nye adm. dir. for bureauet, der er ejet af Berlingske Media.

“Han var så at sige up’n’running fra starten af. Det var vores håb, at det kunne blive ham – og matchet viste sig at være rigtigt for alle parter. Men Jens Thrane-Møller havde som konsulent en portefølje af kunder, så der blev brugt tid på at løse den praktiske side af sagen,” siger Mark Hammerich, bestyrelsesformand i SP3.

Han udtrykker på den samlede bestyrelses vegne glæde over at kunne lægge ansvaret for virksomhedens udvikling i hænderne på Jens Thrane-Møller, der betegnes som “en strategisk stærk og dygtig bureaudirektør med en solid baggrund som cand. merc. i strategi, marketing og detailhandel”.

“Jens Thrane-Møller har ligeledes lysten og modet til at drive SP3 videre i en ny værdifuld form, som svarer til den forandrede medievirkelighed, branchen agerer i. Kort fortalt bliver det Jens Thrane-Møllers hovedopgave at levere effektive løsninger til den ny markedsplads.”

I en pressemeddelelse fra Berlingske Media siger Jens Thrane-Møller:

“Jeg ser frem til at kunne forme og strømline virksomheden til et veldrevet og moderne bureau med fokus på den taktiske markedsføring til gavn og glæde for vores kunder. SP3 er fuld af potentiale, og vi går et innovativt og forandringsfyldt efterår i møde.”

Jens Thrane-Møller har tidligere været adm. direktør for Republica, kontaktdirektør i Saatchi og Saatchi og formand for DMF, Dansk Marketing Forum.

I øjeblikket er han tillige også bestyrelsesformand for Integral. Da en anden tidligere bureaudirektør, Søren Kyllebæk, gjorde comeback som adm. direktør – i Rosenstand, Kyllebæk & Co – fratrådte han ved samme lejlighed som bestyrelsesformand for Scanad Evolution Agency.

Samme konsekvens ligger ikke lige om hjørnet for Jens Thrane-Møller. Hos SP3 ser Mark Hammerich intet problem i, at den adm. direktør er bestyrelsesformand i et andet bureau – og samme positive syn har Integral:

“Udnævnelsen af Jens Thrane-Møller som adm. direktør i SP3 har ikke umiddelbart nogen konsekvens for hans bestyrelsespost hos os i Integral. Han har lavet konsulentarbejde for SP3 og været konstitueret direktør, og det har indtil videre fungeret fint med os. Og helt overordnet var Jens Thrane-Møllers indgående kendskab til branchen netop en af grundene til, at vi ønskede ham i vores bestyrelse”, siger partner og adm. direktør i Integral, Jesper Vilstrup.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club