Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Restaurantkæden går nu i gang med markedsføringen af en ny kundeklub, der har store ambitioner.

Palle Skov Jensen, der ejer Jensens Bøfhus med 34 restauranter rundt om i landet, har længet skelet til den succesrige Club Matas. Og nu gør han så noget ved det.

Kæden har netop lanceret en kundeklub under navnet Club Jensen, og den vil blive markedsført på tv fra week-enden samt på restauranterne.

Ambitionerne er store og formuleres således, at Club Jensen skal være en af Danmarks største kundeklubber.

“Vi har 5 mio. gæster igennem på årsbasis, og vi tror på, at vi kan bygge en klub med 3-500.000 medlemmer,” siger Palle Skov Jensen og fortsætter:

“Vi lancerer Club Jensen’s fordi vi vil give vores mange gæster noget ekstra – ikke bare på prisen, som vi nedsætter med 20 procent, men også igennem konkurrencer, oplevelser og et fællesskab omkring det at spise god mad.”

Klubben lanceres bl.a. med en konkurrence, hvor hovedpræmien er en Skoda Citigo.

Jensens Bøfhus har selv stået for udviklingen af kundeklubben og står også selv for udformningen af markedsføringen.

Palle Skov Jensen ser det som en potentielt vigtig del af kædens markedsføring.

“Nu må tiden vise, hvad der kan lade sig gøre, men vi synes som princip, at det er sjovere at have en dialog med kunderne end at skyde med spredhagl,” siger Palle Skov Jensen.

Jensens Bøfhus oplevede sidste år en shitstorm på grund af en navnestrid med Jensens Fiskerestaurant. Selvom man fik rettens ord for at være i sin gode ret til at beskytte sit brand, så blev man beskyldt for at være den store, der tryner den lille.

Der er dog ingen sammenhæng mellem lanceringen af Club Jensen – og dermed muligheden for dialog – og den sag.

“Vi har længe været i gang med kundeklubben, og den sag har vi lagt bag os,” siger Palle Skov Jensen.

Kommentarer

  1. Good luck – Det er jo dejligt med store ambitioner. Men det lyder som noget der er prøvet før og som næppe virker på den lange bane. Der findes ca. 150 lignende koncepter i Danmark. Det kan naturligvis være en kanal til permissions men hvis det ikke anvendes begavet bliver det næppe en succes, alt for ofte spammes medlemmerne med generiske mail uden relevans og målrettethed.

    By the way – Er Matas en succes? Deres tal er da ikke prangende på trods af 1,5 mil. medlemmer? Væksten kunne se ud til at komme fra nye butikker og websalg? Deres gns. køb i butikkerne er konstant de sidste tre år målt i fastepriser.
    Man kan naturligvis diskutere hvodan det var set ud uden klubben?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club