Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Han bliver ene om at repræsentere danske bureauer, når alverdens bureaukonsulenter mødes i København.

Bureaukonsulenter er et ombejlet folkefærd, der lever af at hjælpe annoncører med at vælge bureaupartnere.

Derfor er der få bureau-chefer, der siger nej til en invitation om at møde dem, når de mødes to gange om året: en gang om efteråret til World Summit i New York og om foråret skiftende steder i Europa.

I sidste halvdel af april kommer konsulenterne til København og Malmø, og det giver mulighed for at præsentere danske og svenske bureauer.

Der bliver dog kun tale om et enkelt dansk bureau. Jesper Kunde har fået en time til at præsentere sig selv og hans bureaus filosofi over for den eksklusive kreds.

Danske Hestbæk Consult er ene om at repræsentere Norden på mødet, men de har ikke haft noget med tilrettelæggelsen af programmet at gøre.

“Men jeg synes, det er utroligt glædeligt, at Adforum har valgt at bevæge sig væk fra London, Amsterdam eller Paris og komme til København, siger Dan Hestbæk og tilføjer:

“Der kommer omkring 30 konsulenter fra hele verden, så Jesper Kunde får en fantastisk mulighed for at præsentere sig over for et stort marked.”

Jesper Kunde er på dagsordenen som den første ved konferencens start.

Aftenen forinden har de lyttet til Grey Worldwide’s EMEA-chef, David Patton, der også er vært for middagen.

Bestyrelsesformand Chuck Porter fra et af verdens hippeste bureauer, amerikanske Crispin Porter + Bogusky, er en anden af notabiliteterne, der møder op.

Bureauet har købt det svenske bureau, Daddy, og gjort det til nordisk repræsentant for Crispin Porter + Bogusky, og Chuck Porter får både fem kvarter og værtsrollen for middagen til at sælge sig selv og hans bureau.

Programmet rummer også præsentation af det svenske bureau Jung von Matt. Desuden får de to svenske web-bureauer, North Kingdom og Perfect Fools bl.a. sammen med hollandske Amsterdam Worldwide hver en halv time til en såkaldt speed-dating seance.

Blandt øvrige internationale topfolk kommer Saatchi & Saatchi’s topchef, Kevin Roberts og strategisk direktør hos McCann Worldgroup, Lee Daley til København/Malmø.

Kommentarer

  1. Ja, Thomas…måske var de mere interesserede i at høre, hvordan man driver forretning end at se en pingvin, der spiller bordtennis, mens markedsandelene stadig falder.

  2. Ja, Thomas…du må undskylde, men jeg var på nogle kraftige piller blandet med alkohol, da jeg skrev min kommentar. I virkeligheden elsker jeg dig, pingviner, egern og alle andre søde dyr. Dog ikke Panda bjørne. Dem hader jeg bare af en eller anden årsag?!? God påske

  3. Og her gik jeg og havde en tro på at repræsentanter skulle være repræsentative for dem, de repræsenterer. Gad vide hvor mange der føler sig “repræsenteret” af Kunde på det møde?

  4. Halvdelen af de danske bureauer er vel allerede “repræsenteret” gennem McCann og Saatchi?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club