Af Peter Engholm 25@mail.dk

Og bliver ny direktør for Strategi & Kommunikation i Tryg. Hos mediabureauet overtager den hidtidige direktør for Dentsu Aegis-kontoret i Aarhus ledelsen af hele Carat Danmark med øjeblikkelig virkning.

Var det på en fodboldbane, ville man rose Joachim Rubow for de hurtige ryk og driblinger. I sommeren 2012 stoppede han som marketingdirektør i Danske Bank, det følgende forår blev han markedsføringschef i DR, for den 4. april i år at tiltræde som øverste chef for Danmarks største mediabureau, Carat.

Det blev imidlertid til en kort tid hos Carat, for i løbet af februar går turen til Tryg. Hos mediabureauet venter man ikke så længe: Her tiltræder den hidtige chef for Dentsu Aegis-kontoret i Aarhus, Ulrik Petersen, med øjeblikkelig virkning som adm. direktør i Carat Danmark.

Hos Tryg er det koncernchef, Morten Hübbe, der præsenterer Joachim Rubow – og fremhæver ham for ”den helt rette kombination af erfaring, kompetence, personlighed og engagement, som skal til for at drive området videre frem.”

Joachim Rubow skal i Tryg til at stå i spidsen for divisionen Strategi & Kommunikation. Han får dermed det overordnede ansvar for forsikringsselskabets interne og eksterne kommunikation, markedsføring, branding, CSR og koncernstrategi.

Stillingen er et udtryk for at samle kræfterne – og for sikre ”en tydelig kobling mellem den strategi, vi lægger, og den måde vi interagerer og opfattes på af vores kunder,” forklarer koncernchefen:

”Joachim Rubow får ansvaret for Strategi & Kommunikation og får dermed opgaven med at videreudvikle det stærke brand, vi allerede har, og samtidig stå i spidsen for at forankre og udbygge Trygs strategi og ambition,” siger Morten Hübbe.

Hos Carat – der i sidste uge kunne føje Coca-Cola til kundelisten – har 38-årige Ulrik Petersen siden 2011 stået i spidsen for Dentsu Aegis-kontoret i Aarhus, hvor han fortsætter den daglige ledelse og varetagelse af kunder som Jysk, Bolia og Bauhaus. Her har han udført en effektiv turn around, som har fordoblet omsætningen og udvidet medarbejderstaben til 60 ansatte.

”Ulrik har skabt stærk fremgang for Dentsu Aegis i Aarhus. Nu skal han sammen med den øvrige ledelse udvikle strategien og nå de ambitiøse mål for hele Carat Danmark i 2015,” siger Mads Bredal, adm. direktør i Dentsu Aegis Network og bestyrelsesformand for Carat Danmark.

Ulrik Petersen har en Executive MBA fra Lunds Universitet. På cv’et står bl.a. ansvarlig for Bruuns Galleri og Randers Storcenter, kommerciel direktør i Fitness.dk og sponsorchef for SAS.

Om Joachim Rubows farvel siger Mads Bredal:

”Vi skylder Joachim en stor tak for en kæmpe indsats i Carat og ønsker ham god vind. Vi har forståelse for, at han har fået tilbudt en spændende mulighed, som han ikke kunne sige nej til, selv om vores veje skilles hurtigere, end vi havde planlagt.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club