Johnson & Johnson vælger dansk bureau til 3 brands

FiG

Apotekerne spiller en stor rolle for produkterne, og det er et dialog-bureau, der har vundet budgetterne.

I går kunne Klausen + Partners fortælle om fremgang og 5 nye medarbejdere. i dag gælder historien så 3 nye brands, som bureauet skal arbejde på.

Det er Johnson & Johnson, der efter en bureaukonkurrence har valgt Klausen + Partners til at hjælpe med markedsføringen af de tre consumer brands Nicorette, o.b. og Benadryl i Danmark.

”Vi var på jagt efter et bureau, der kunne demonstrere stor forståelse for markedsføring til og via apoteker, som er en utrolig vigtig salgskanal for flere af vores brands. F.eks. Nicorette og Benadryl. Vi talte med en håndfuld bureauer og endte med at bede to om at komme med bud på en konkret kampagne. Den opgave løste Klausen + Partners til UG. Og samtidig havde vi i briefingprocessen fået et godt billede af, hvordan bureauet arbejder og går til opgaverne. Og så vidste de tydeligvis noget om, hvad der sker på et apotek,” siger Group Brand Activation Manager Tonny Krogh fra Johnson & Johnson.

Det var vigtigt for Johnson & Johnson at finde et bureau, som kunne håndtere de meget forskellige brands og dermed holde mange bolde i luften. Og samtidig et bureau, der ikke bare kunne tænke taktisk, men også være med til på længere sigt at udvikle markedsføringen og kommunikationsstrategien for de forskellige brands.

Selskabet fremhæver, at Klausen + Partners er kommet med en kreativ eksekvering, der hele vejen fra forbrugere til apoteker hænger sammen og har potentiale til at brede sig over flere medier og platforme end man tidligere har benyttet.

Planen er, at den skal i luften i 2015.

Hos Klausen + Partners fremhæver kontaktdirektør Brian Carlson apotekernes rolle.

”Apotekerne er midt i en voldsom udvikling, som i høj grad gør dem mere kommercielt orienterede end de var for bare få år siden. Apotekerne og deres personale i skrankerne skal involveres og engageres i salget af produkterne fra en leverandør som Johnson & Johnson. Det er ikke nok, bare at kommunikere til forbrugerne. Uden apotekernes engagement går det ikke.”